نماینده مردم تفت و میبد :

اقتدار ایران نتیجه اقدامات دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح است

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۵:۴۵:۵۹
کد خبر: ۹۱۴۰۲۷
اقتدار ایران نتیجه اقدامات دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح است
رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح در برقراری امنیت و افزایش اقتدار بین‌المللی ایران در منطقه موثر بوده و باید قدردان اقدامات هر دو بخش باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کمال دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه گفت: اگر امروز در منطقه نفوذ و حرفی برای گفتن داریم به دلیل هدایت‌ رهبری، حمایت مردم و موفقیت دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح در نقش‌هایی است که برعهده دارند و این دو حوزه تکمیل کننده کار یکدیگر هستند.

وی اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و برجام را نمونه یک دیپلماسی موفق دانست و تصریح کرد: در موضوع برجام عملکرد ایران درست بود اما طرف مقابل بد عمل کرد، اگر برجام به نتیجه نرسید به خاطر خروج یکجانبه آمریکا از آن بود که کاری بر خلاف عرف و حقوق بین‌الملل بود و این خروج، اعتبار ایران را در مجامع بین‌المللی را ارتقاء داد و قابل اطمینان نبود آمریکایی‌ها را به آشکارترین شکل به نمایش گذاشت.

دهقانی فیروزآبای تحریم وزیر امور خارجه و سپاه پاسداران از سوی آمریکا را نیز مبین موفقیت دکتر ظریف و سپاه در عرصه‌هایی که حضور داشته‌اند، دانست و گفت: باید به دستگاه دیپلماسی برای حل و فصل مشکلات فرصت داد و به اقدامات آنان اعتماد کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: ایران در منطقه نفوذ دارد و دشمنان ما مخالف این نفوذ هستند، اکنون شرایط به گونه‌ای رقم خورده که کشورهای منطقه هم متوجه پیامدهای منفی سیاست وابستگی و پیاده نمودن نقشه‌های آمریکا و اسراییل شده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی مشکلات موجود در منطقه را ناشی از دخالت‌های بیگانگان دانست و افزود : کشورهای منطقه می‌توانند در کنار هم مشکلات موجود را رفع کنند، حضور بیگانگان تا کنون باعث رفع مشکلات نشده بلکه به تشدید آن نیز منجر شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز