معاون وزیر اقتصاد:

وضعیت مطلوب هم اکنون ایران نشانه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکاست

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۲۱:۰۰:۱۰
کد خبر: ۹۲۳۵۳۹
وضعیت مطلوب هم اکنون ایران نشانه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکاست
خزانه‌دار کل کشور و معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به جلو ایران نشانه شکست قطعی سیاست‌های تحریمی آمریکا و تبدیل تهدید به فرصت در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدرحمت الله اکرمی روز سه شنبه در جلسه دستگاههای زیرمجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در آذربایجانغربی گفت: ایران با تبدیل تهدید جدی تحریم نفت ایران به فرصت به نتایج بسیار خوبی با هدف جایگزین کردن درآمدهای نفتی با درآمدهای پایدار دیگر رسیده است و ادامه این روند آینده بسیار مطلوبی را در پی دارد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ لازم برای تامین بودجه جاری کشور از طریق درآمدهای مالیاتی بدون اتکا به درآمد نفتی انجام شده است و تحقق آن فرصتی درخشان برای کشور به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: البته ایران در شرایط امروز به خوبی نفت خود را به فروش می‌رساند و درآمد خوبی نیز از این طریق دارد ولی درصدد هستیم این درآمد را به طور کامل به عمران کشور و همچنین پس‌انداز برای آیندگان اختصاص دهیم.

معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای افزایش فشار به مودیان نیست، اظهار داشت: جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول معوقات در این حوزه یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که دنبال می‌شود.

«اکرمی» تاکید کرد: سیاست وزارت اقتصاد و دارایی کاهش فشار مردم در اخذ مالیات است و در صدد هستیم مالیات معوقی که در حوزه کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و حساب‌های اجاره‌ای وجود دارد را با سازوکارهای قانونی وصول کنیم.

وی بر تجهیز گمرکات آذربایجان‌غربی با توجه به ظرفیت تردد و تجارت آنها تاکید کرد و ادامه داد: تجهیز این گمرکات به دستگاه‌های نوین نظیر «ایکس – ری» بسیار ضروری است و وزارت اقتصاد همه توان خود را برای تحقق این امر به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت اسناد خزانه بدون یک روز تاخیر انجام می‌شود، گفت: خزانه در پرداخت هر سندی که دولت منتشر کرده باشد، بدون تاخیر عمل می‌کند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه هماهنگی بسیار خوبی بین ادارات زیرمجموعه این وزارتخانه در استان وجود دارد، افزود: این امر موجب شده تا مشکلات بخش‌های مختلف با هماهنگی بیشتر حل شود.

«داود غفارپور» از اجرای سامانه پنجره واحد در آذربایجان‌غربی خبر داد و اضافه کرد: این سامانه در حال حاضر بدون استفاده از کاغذ عملیاتی شده است و متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی رتبه نخست فضای کسب و کار را طی فصل‌های تابستان و بهار امسال کسب کرد و در صدد هستیم این روند را ادامه دهیم.

خزانه‌دار کل کشور و معاون نظارت مالی وزیر اقتصاد و دارایی جهت بررسی وضعیت شاخص‌های اقتصادی آذربایجان‌غربی به این استان سفر کرده است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های موفق در وصول مالیات در کشور به شمار می‌رود و سالانه بیش از 90 درصد درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده در این استان محقق می‌شود.

درآمد مالیاتی کشور در سال جاری بیش از 153 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز