سخنگوی شورای نگهبان:

برای الکترونیکی شدن انتخابات با وزارت کشور در حال تبادل هستیم/شورای نگهبان با هر دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا دیدار دارد

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۱:۲۷:۰۴
کد خبر: ۹۲۳۹۲۰
برای الکترونیکی شدن انتخابات با وزارت کشور در حال تبادل هستیم/شورای نگهبان با هر دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا دیدار دارد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات الکترونیکی یک الزام قانونی است و فارغ از مشکلات مطرح شده برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی می تواند مزایایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان که به مناسبت برگزاری همایش سراسری هیات های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مشهد سفر کرده است در نشست خبری شورای نگهبان افزود: یکی از محاسن " انتخابات الکترونیک " تسریع در شمارش آرا است اما گزارشی از انتخابات شورای پنجم داریم که برگزاری انتخابات الکترونیکی مطلوب نبوده است.

وی با اشاره به تامین امنیت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر وزارت کشور بتواند امنیت "انتخابات الکترونیک " را تضمین کند در انتخابات سال های بعد نیز از همین شیوه استفاده خواهد شد. و در این خصوص با وزارت کشور در حال تبادل هستیم.

کدخدایی ادامه داد: اگر به دنبال برگزاری انتخابات پرشور وسالم هستیم باید پاسداری از آرا مردم و اجرای قانون دنبال شود که در این مورد اشکالاتی وجود داشته و دستگاه شورای نگهبان نیز از دولت و مجلس گلایه هایی داشته است.

کدخدایی بیان کرد: عملکرد همه نامزدهای انتخاباتی توسط" مراجع چهارگانه " رصد خواهد شد و گزارشات مردمی که برای ما ارسال می شود نیز بررسی می گردد و در صورت صحت گزارش بر اساس ماده ۲۸ ، ۲۹ ، ۳۰ قانون اساسی بر رد صلاحییت فرد منجر خواهد شد و اگر نمایندگان در صورت تخلف رد صلاحییت شوند در دوره های بعدی نیز حق شرکت در انتخابات را ندارند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه با همه گروه ها و احزاب سیاسی گفتگو داریم خاطرنشان کرد:شورای نگهبان با هر دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا دیدار دارد و مانعی برای شنیدن گفتگوها و نظرات تمام احزاب سیاسی ندارد.

وی در خصوص فعالیت های نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: باید فعالیت های کاندیدای انتخاباتی قبل از برگزاری انتخابات مورد رصد قرار گیرد و دادن هدایا به مردم و یا کمک به روستاییان مصادیقش در قانون اساسی نیامده است و طبق گفته های آیت الله جنتی باید در این زمینه توسط مجلس شورای اسلامی قانون گذاری صورت گیرد.

کدخدایی با اشاره به هیئت های نظارت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در هر استان ۵ نفر بر روی کار انتخاباتی نظارت دارند و هر هیئت نظارت در شهرستان نیز ۳ نفر است.

وی با بیان" لایحه پالرمو تصریح کرد: شورای نگهبان ایرادات این لایحه را اعلام کرده است و بررسی" لایحه پالرمو" برعهده مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص بودجه برگزاری انتخابات پیش رو اعلام کرد: بار مالی انتخابات را سازمان برنامه و بودجه باید اعلام کند.

کدخدایی در پایان بیان کرد: بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از ثبت نام و اعلام اسامی از سوی وزارت کشور توسط شورای نگهبان آغاز خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز