استاد علوی تهرانی:

"ماه رمضان" اول سالِ سالک الی‌الله است/ اهمیت روزۀ آخر ماه شعبان چقدر است؟

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۹۱۹۴۴
ماه رمضان اول سالِ سالک الی‌الله است/ اهمیت 
روزۀ آخر ماه شعبان چقدر است؟
استاد اخلاق گفت: در بسیاری از روایات داریم رمضان، اول سال است؛ یعنی اول سال کسانی که می‌خواهند سلوک کنند، ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام سید محمدباقر علوی‌تهرانی استاد اخلاق و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به دستورالعملی برای درک ماه رمضان گفت: کسانی که می‌خواهند ضیوف الرحمن بشوند، باید دو نوع مراقبت داشته باشند؛ یک مراقبت قبل از ماه مبارک رمضان و یک مراقبت هم در ماه مبارک رمضان است. به همین دلیل است که در بسیاری از روایات داریم رمضان، اول سال است؛ یعنی اول سال کسانی که می‌خواهند سلوک کنند، ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: در این ماه قرار است مهمان پروردگار شویم، قرار است در این ماه مجاور خدا شویم؛ این مجاورت یک آمادگی می‌خواهد. وقتی اول سال سالک الی الله، آغاز ماه مبارک رمضان است، آخر سال او ماه رجب و شعبان می‌شود. باید در این دو ماه فکری برای ماه سوم؛ ماه رمضان کند تا اول سال او باشد.

حجت‌الاسلام علوی‌تهرانی خاطرنشان کرد: به ما دستور داده شده که از ماه شعبان مراقبت ماه رمضان را آغاز کنیم با چند عمل؛ اول: سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیریم. از پیامبر اکرم(ص) پرسیده شد کدام روزه از روزه‌های مستحبی برتر است؟ حضرت فرمود: روزه ماه شعبان از جهت بزرگداشت و عظمت ماه مبارک رمضان.

این استاد اخلاق گفت: امام صادق(ع) نیزدر حدیثی فرمود: «مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْن‌؛ هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به روزه ماه رمضان وصل کند، خداوند ثواب روزه دو ماه پى‌در‌پى را برایش محسوب مى‌‌کند.» در ماه رمضان قرار نیست که فقط نخوریم و نیاشامیم، باید در این ماه ضیوف الرحمن بشویم.

 

نظر شما