معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان:

۶۱ درصد اصفهانی‌های بالای ۳۰ سال اضافه وزن دارند

۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۱۳:۱۵:۳۷
کد خبر: ۷۷۵۴۰۸
۶۱ درصد اصفهانی‌های بالای ۳۰ سال اضافه وزن دارند
معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان گفت: ۲۲.۶ اشخاص بالای ۳۰ سال در اصفهان مبتلا به بیماری چاقی هستند و ۶۱ درصد از افراد بالای ۳۰ سال استان نیز اضافه وزن دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مصطفی رضایی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیماری دیابت هزینه‌های زیادی را به سیستم بهداشت، درمان و حوزه سلامت وارد می‌کند، اظهار کرد: در قالب برنامه‌هایی که چندین سال در حوزه بهداشت شکل گرفته است بحث کنترل و پیشگیری از عوارض این بیماری مورد توجه بوده است.

وی اضافه کرد: در قالب برنامه تحول در حوزه بهداشت به صورت خاص افرادی که ریسک بالایی در ابتلا به این بیماری دارند را در سامانه استپ و ویزیت مورد خطر سنجی قرار می‌دهند؛ در این طرح مبتلایان به دیابت را شناسایی و مراحل درمان را آغاز می کنند؛ در این سامانه مشخص شد که ۱۱.۶ درصد از افراد مبتلا به دیابت هستند.

 معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به اینکه در بررسی هایی که در حوزه بهداشت صورت گرفته است تا تاریخ ۱۷ آبان ماه امسال و از زمان ابلاغ سند ملی غیر واگیر در قالب برنامه های ایراپن بحث خطر سنجی را انجام دادیم، اظهار کرد: تا کنون ۸۱۳ هزار و ۸۹ نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال مورد خطر سنجی قرار گرفتند که متاسفانه تعداد ۸۸ هزار و ۱۱۹ نفر از  آنها مبتلا به بیماری خاموش دیابت بودند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۲۲ هزار و ۷۴۱ نفر افراد جدید شناسایی شده هستند؛ متاسفانه وضعیت عوامل خطر در بیماری‌های غیر واگیر و خاص دیابت مناسب نیست. ۲۲.۶ اشخاص بالای ۳۰ سال در اصفهان مبتلا به بیماری چاقی هستند و ۶۱ درصد از افراد بالای ۳۰ سال استان نیز اضافه وزن دارند. این مشکل در جمعیت روستایی نیز به چشم می خورد.

رضایی خاطر نشان کرد: شیوع دیابت نوع دو در بین کودکام افزایش یافته است اطلاع رسانی به مردم در خصوص الگوی تغذیه سالم مناسب امری ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز