با حضور محمد کبیری و حمید زادبوم صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه‌ای در جهت افزایش سهم بخش تعاون از صادرات غیرنفتی

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۴:۲۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۵۷۴۵
امضای تفاهم‌نامه‌ای در جهت افزایش سهم بخش تعاون از صادرات غیرنفتی
تفاهم‌نامه‌ای در جهت افزایش سهم بخش تعاون از صادرات غیرنفتی بین محمد کبیری و حمید زادبوم معاونان وزرای تعاون و صمت به امضا رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، با توجه به اهداف و وظایف معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه توسعه بازار و صادرات شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و همچنین ماموریت سازمان توسعه تجارت ایران در توسعه و حمایت از بنگاه‌های صادراتی تفاهم‌نامه‌ای فی مابین این دو بخش تنظیم و امضا شد.

موضوع این تفاهم‌نامه که بین محمد کبیری، معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حمید زادبوم، معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران به امضا رسید بر محورهای ارتقاء مهارت‌های علمی و تخصصی و توانمندی‌های تعاونی‌های صادراتی، شناسایی و ایجاد کنسرسیوم‌های صادارتی تعاونی‌های توانمند و همکاری و مشارکت در توسعه بازار و صادرات تعاونی‌های دارای پتانسیل صادراتی کشور، استوار است.

همچنین از اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل اطلاعات در حوزه صادرات شرکت‌های تعاونی، همکاری در ایجاد جایزه صادراتی ویژه بخش تعاون کشور، تنظیم و تصویب سند توسعه صادرات کشور، همکاری در بهره‌مندی بهتر و بیشتر شرکت‌های تعاونی از حمایت‌های صادراتی و همچنین کمک به افزایش سهم بخش تعاون از صادرات غیرنفتی و نیل به سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور از طریق ایجاد هم‌افزایی در ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تولیدی-تجاری تعاونی‌ها اشاره کرد.

گفتنی‌ست در شرایط تشدید تحریم‌های خصمانه دشمنان خصوصا در حوزه صادرات نفتی و دشوار شدن ورود ارز به کشور، چنین تفاهم‌نامه‌ای می‌تواند کمک‌های درخور توجهی به مساله صادرات غیرنفتی داشته و همچنین رقابت برای افزایش بازار بین شرکت‌های تعاونی، ایجاد اشتغال در داخل و ارزآوری به کشور را تقویت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز