بورس امروز ۱۰ آذر ۹۹ / روند صعودی و پایدار بازار

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۳:۳۷:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۶۱۶۴
بورس امروز ۱۰ آذر ۹۹  /  روند صعودی و پایدار بازار
در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با بیش از 38 هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و 465 هزار واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز با بیش از 425 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 261 واحد رسید

به گزارش برنا، در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با بیش از 38 هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و 465 هزار واحدی رسید.همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز 6942 واحد رشد کرده و به رقم 417 هزار و788 واحد رسید.

در معاملات امروز نیز شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب به صورتی که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) نیز با افزایش 10109 واحدی به رقم 383 هزار و 369 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 43203 واحد رشد داشت و به سطح دو میلیون و 4 هزار واحد رسید.

ارزش بازار نیز به بیش از 5 میلیون و 739 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین شاخص بازار اول با 30165 واحد رشد به رقم یک میلیون و 74 هزار واحدی رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 71232 واحدی به 2 میلیون و 959 هزار واحدی رسید.

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، شستا، تاپیکو، کگل، کچاد و وغدیر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وصندوق، رانفور و قصفها، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.نمادهای شستا، خودرو، شپنا، فولاد ، وتجارت، برکت و شیتا از پر تراکنش های بازار بودند.

همچنین به ترتیب نمادهای دارایکم، خودرو، شستا، وتجارت و شپنا به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهادار از آن خود کردند. نمادهای معاملاتی تاپیکو، خزامیا، خگستر، صگل۳۰۹، وتوکا، خساپا و سیمرغ با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی پدرخش، انرژی۱، قنیشا، وسخراج، یاقوت، غدام و ومعادنح بیشترین حجم عرضه را داشتند.

در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۱۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۸۹۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۸۱ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

به اعتقاد کارشناس بازار سرمایه تثبیت ارزش معاملات بالای 15 هزار میلیارد تومان و ورود پول به بازار و بالا رفتن حجم معاملات بازار سهام از دلایلی است که نشان می‌دهد روند صعودی بازار سهام پایدار است و با توجه به اعلام بانک مرکزی مبنی بر تامین کسری بودجه از طریق فروش اوراق دولتی به نظر می‌رسد بازار سهام برای تامین کسری بودجه مستلزم رشد خواهد بود.

همچنین با تداوم روند صعودی شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰ می توان نتظار داشت تا پایان هفته شاخص کل از کانال یک ملیون و 500 هزار واحدی عبور کند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 425 واحد افزایش یافته و به رقم 18 هزار و 261 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 242 هزارمیلیارد تومان رسید. نمادهای  بپیوند، وسپهر، گدنا، زملارد و شاروم از پر تراکنش های بازار بودند.

همچنین نمادهای مارون، بپاس، صبا، دی و ذوب بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز