خروج هند از رکود اقتصادی ناشی از کرونا

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۲۰:۳۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۴۴۰۸۴
خروج هند از رکود اقتصادی  ناشی از کرونا
اقتصاد هند با غلبه بر رکود اقتصادی ناشی از کووید، در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ به رشد خود بازگشت.

به گزارش برنا به نقل از راشاتودی، هند، سومین اقتصاد بزرگ آسیا، در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ توانست از رکود خارج شود و بهبود اقتصاد خود را از رکود ناشی از همه گیری کرونا تثبیت کرد. وزارت دارایی هند با توجه به داده های جدید گفت: تولید ناخالص داخلی واقعی هند در سه ماهه سوم سال ۰.۴ درصد افزایش یافت و این اقتصاد را به زمان قبل از همه گیری با نرخ رشد مثبت بازگرداند.

با این وجود، نرخ رشد کمی کمتر از انتظار تحلیل گران بود، آنها طبق نظرسنجی بلومبرگ، رشد ۰.۶ درصدی را پیش بینی کردند. قدرت اقتصادی آسیا در سه ماه پایانی سال قبل هم عملکرد بهتری نسبت به اکثر همتایان اروپایی خود دارد. اقتصاد منطقه یورو در آن دوره تا ۰.۷ درصد کاهش یافت، حتی قوی ترین اقتصادهای این منطقه مانند فرانسه نتوانستند رشد اقتصادی را نشان دهند.

رشد اقتصادی در هند پس از دو دوره سه ماهه متوالی کاهش، اتفاق افتاد. در سه ماهه آوریل-ژوئن که این دولت برای مهار این ویروس کشنده، تعطیلی های سخت گیرانه ای اعمال کرد، اقتصاد هند ۲۴ درصد کوچک شد. در سه ماه بعد، تولید ناخالص داخلی هند تا هفت درصد کاهش یافت، در حالی که به گفته دولت آغاز بهبود است.

با پایان یافتن سال مالی هند در ماه مارس، نتایج نشان دهنده پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه می در دسترس خواهد بود، زمانی که قرار است برآورد رسمی تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه ژانویه تا مارس منتشر شود. طبق پیش بینی تحلیل گران، ممکن است اقتصاد هند ۷.۷ درصد برای سال مالی ۲۰۲۱، کوچک شود.

نظر شما