وزیر اقتصاد خبر داد؛

آمادگی شورای عالی بورس برای کمک به تسریع تامین مالی بنگاه‌ها

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۴:۵۹:۵۲
کد خبر: ۱۱۴۷۹۵۰
آمادگی شورای عالی بورس برای کمک به تسریع تامین مالی بنگاه‌ها
دژپسند با بیان اینکه منابع حاصل از فروش نفت به کشور در حال افزایش است، گفت: شورای عالی بورس، آمادگی کامل دارد تا به بنگاه‌های اقتصادی برای سرعت بخشیدن به تامین مالی از بورس کمک کند.

به گزارش برنا و به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند در نشست هم اندیشی با کار آفرینان و تولید کنندگان، گفت: درسه ماهه سوم امسال، رشد اقتصادی غیر نفتی و همچنین با احتساب نفت مثبت بوده و آمارهای اقتصادی امیدوارکننده است.

وی افزود: با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه در ۳۰ سال گذشته، در یازده ماه امسال، صادرات غیر نفتی به ۳۲ میلیارد دلار و واردات به ۳۴ میلیارد دلار رسیده است. این در حالیست که ۸۵ درصد واردات ما مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای است.

وزیر اقتصاد گفت: در دهه ماه امسال، هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی تسهیلات پرداخت شده که این رقم در کل سال گذشته ۹۷۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

دژپسند افزود: با وجود همه محدودیت‌ها، منابع حاصل از فروش نفت به کشور در حال افزایش و گشایش‌هایی در منابع ارزی کشور در خارج نیز ایجاد شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه گمرک، مالیات و همچنین تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی گفت: بازار سرمایه می‌تواند در تأمین مالی اقتصاد نقش اصلی را داشته باشد این در حالیست که بین بنگاه‌های اقتصادی به ویژه کارخانه‌های بزرگ هنوز استفاده از ظرفیت بازار سرمایه به طور کامل جا نیافتاده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: شورای عالی بورس، آمادگی کامل دارد تا به بنگاه‌های اقتصادی برای سرعت بخشیدن به تأمین مالی از بورس کمک کند.​

نظر شما
پرونده ویژه