تشکیل کانون سهامداران حقیقی در بورس

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۴:۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۸۵۴۶
تشکیل کانون سهامداران حقیقی در بورس
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل کانون سهامداران حقیقی برای حمایت از سهامداران خرد خبر داد.

به گزارش برنا، محمد علی دهقان دهنوی در مراسم افتتاح معاملات آتی نقره و حراج باز سنگ آهن در بورس کالا گفت: در کشور ۶۲ میلیون نفر سهامدار وجود دارد که چشم به این بازار دارند بطوریکه مقامات سیاسی نمی‌توانند به آن توجه نکنند.

وی افزود: بازار سرمایه مسیر تخصصی خود را طی می‌کند و گاهی اوقات صحبت‌هایی از سر دلسوزی افراد، ممکن است به بازار سرمایه لطمه وارد کند.

دهقان دهنوی اضافه کرد: ما باید به سمت ایجاد آرامش و اعتماد سازی بازار پیش برویم تا سهامداران با استفاده از ابزار‌های مدیریت ریسک، بهترین تصمیم را در این بازار بگیرند.

وی گفت: ظرفیت بازار سرمایه زیاد است و رشد خوبی در این بازار صورت گرفته,، اما این بازار به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده است.

دهقان دهنوی افزود: امروز قرارداد آتی نقره راه اندازی شد و نتیجه آن را در صنعت خواهیم دید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه در بازار سرمایه نیاز به توسعه داریم ادامه داد: در کشور ۱۰ شرکت تامین سرمایه وجود دارد باید این شرکت‌ها توسعه پیدا کنند.

وی گفت: در سازمان بورس، نظارت اصل کار است و تاکنون نظارت‌های مستمر صورت گرفته، ما نمی‌توانیم ادعا کنیم ۱۰۰ درصد تخلفات را پیدا می‌کنیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از تخلفات بوسیله مردم گزارش شده است.

دهقان دهنوی با اشاره به اینکه افرادی که در بازار تخلف می‌کنند باید نگران باشند افزود: فضا برای سهامداران ارام است و جایی برای تخلف در این بازار نیست.

وی گفت: همواره به سهامداران توصیه می‌کنیم با آموزش، تحلیل و اطلاعات، وارد بازار شوند و همه دارایی‌های خود را وارد بازار نکنند.

دهقان دهنوی ادامه داد: سهامداران از روش غیر مستقیم و از صندوق‌های سرمایه گذاری استفاده کنند و مدیریت ریسک داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نوسانی که در بورس ایجاد شد در سایر بازار‌ها نیز صورت گرفته است تصریح کرد: باید ارامش و اعتماد را به بازار برگردانیم. نباید با حرف و عقیده شخصی مردم را نسبت به بازار بی اعتماد کنیم، زیرا بازار سرمایه، هوشمند است و نسبت به حرف‌ها واکنش نشان می‌دهد.

دهقان دهنوی گفت: بدترین روش در خرید سهم، گوش کردن به حرف‌های دیگران است. سهانداران باید بدانند سهامی که خرید می‌کنند قسمتی از سهم کارخانه است و باید به ارزشمندی آن توجه کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تشکیل کانون سهامداران حقیقی جز برنامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار است بطوریکه یک موسس بی طرف از افراد صاحب نام تشکیل و انتخابات برگزار می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز