سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

مولفه‌های لازم برای نرخ‌گذاری بر اساس عرضه و تقاضا انجام نگرفت/ سازمان هواپیمایی کشور طبق قانون نقش نظارتی باید داشته باشد

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۰۵:۰۲:۱۵
کد خبر: ۱۲۱۰۹۳۴
مولفه‌های لازم برای نرخ‌گذاری بر اساس عرضه و تقاضا انجام نگرفت/ سازمان هواپیمایی کشور طبق قانون نقش نظارتی باید داشته باشد
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نظارت بر ایمنی پرواز و نرخ گذاری را وظیفه اجتماعی و حقوقی سازمان هواپیمایی کشور خواند.

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: جلسه شورای عالی هواپیمایی به دلیل تعطیلی کرونا به تعویق افتاد اما افزایش قیمت ها باید در شورای عالی هواپیمایی صورت بگیرد و در غیر این صورت تخلف خواهد بود و با ایرلاین‌ها برخورد جدی خواهد شد. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: اگر ورود شورای عالی هواپیمایی به  قانون گذاری غیر قانونی است پس جایگاه نظارتی سازمان هواپیمایی کجاست، در این صورت به جای سازمان هواپیمایی ایرلاین‌ها سازمان را مدیریت و اداره کنند. 

او ادامه داد: جایگاه نظارتی سازمان در قوانین تعریف شده است و باید هم بر بحث ایمنی پرواز و نرخ گذاری و هم از بُعد وظیفه اجتماعی و حقوقی، نظارت داشته باشد. 

ذیبخش اظهار کرد: طبق قانون برنامه توسعه پنجم نرخ گذاری بر اساس عرضه و تقاضا است اما باید یک سری مولفه‌ها انجام می‌شد که صورت نگرفت. 

گفتنی است؛ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تعیین سقف قیمت بلیت هواپیما را از سوی شورای عالی هواپیمایی غیرقانونی خوانده و افزایش قیمت بلیت ایرلاین‌ها را مطابق  براساس عرضه و تقاضا و مغایر قانون ندانست. 

نظر شما