مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر اعلام کرد:

ارسال اسامی ۹۵ هزار دریانورد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا به وزارت بهداشت

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۱۰:۴۸:۲۳
کد خبر: ۱۲۱۳۶۶۹
ارسال اسامی ۹۵ هزار دریانورد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا به وزارت بهداشت
مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی اسامی ۹۵ هزار دریانورد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا را به وزارت بهداشت ارسال کرده است.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، علی‌اکبر مرزبان در رابطه با آخرین جزییات واکسیناسیون دریانوردان، اظهار داشت: در مجموع اسامی ۹۵ هزار نفر از دریانوردان که ۸۵ هزار نفر آن‌ها روی کشتی‌های عمدتا تجاری و بعضا خدماتی فعالیت می‌کنند و شناسنامه دریانوردی معتبر دارند و ۱۰ هزار نفر دیگر که دارای گواهینامه شایستگی قایقرانی هستند، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تخصیص واکسن ارسال شده است.

وی ادامه داد: تدوین شیوه‌نامه اجرایی نحوه تزریق واکسن در دست پیگیری است و سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه همکاری لازم را مدنظر قرار می‌دهد.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در روزهای آتی جزییات بیشتری در این زمینه اعلام می‌شود، گفت: واکسیناسیون دریانوردان موجب خواهد شد تا بدون مانع تراشی کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد تردد آسان و مطلوب دریانوردان از بنادر ایران به بنادر سایر کشورها باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس درخواست انجمن صنفی دریانوردان تجاری، اتحادیه مالکان کشتی‌های ایران، شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سازمان بنادر و دریانوردی، پیگیری واکسیناسیون دریانوردان در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های متعدد، وزارت بهداشت در پاسخ به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که دریانوردان در زمره مشاغل حساس و گروه سوم اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گرفته‌اند و مردادماه واکسیناسیون این گروه آغاز می‌شود.

مرزبان با بیان اینکه یکی از خواسته‌های به حق جامعه دریانوردان ایرانی واکسیناسیون کرونا است، عنوان کرد: این مساله به منظور ارائه روان خدمات و گردش چرخ حمل و نقل دریایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه از دریانوردان تقاضا می‌شود، منتظر اعلام وزارت بهداشت در رابطه با نحوه ثبت‌نام و مراجعه تزریق واکسن کرونا باشند، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به صورت جدی پیگیر این موضوع است تا تزریق واکسیناسیون دریانوردان به سرعت انجام شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مرزبان ادامه داد: از نظر سازمان بنادر و دریانوردی، شناسنامه دریانوردی و گواهینامه شایستگی دریانوردی معتبر همرا با کارت ملی به عنوان مدارک‌ قابل ارایه برای ثبت‌نام واکسن کرونا است.

نظر شما