ویروس کرونای دلتا، چشم انداز رشد اقتصادی آسیا را ابری می‌کند

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۶:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۲۵۲
ویروس کرونای دلتا، چشم انداز رشد اقتصادی آسیا را ابری می‌کند
بانک توسعه آسیا امروز اعلام کرد، بازگشت توسعه اقتصادی آسیا با گسترش ویروس جهش یافته دلتای کرونا ممکن است متوقف شود.

به گزارش برنا از خبرگزاری « رویترز »، بانک توسعه اقتصاد آسیا با ترغیب اقتصادهای این منطقه به سازگاری با شرایط " عادیِ جدید " پس از بهبود همه گیری ویروس کرونا اعلام کرد ممکن است بازگشت توسعه اقتصادی در این منطقه به دلیل گسترش ویروس دلتای کرونا متوقف شود. 

بانک توسعه آسیا در گزارش به روز رسانی شده درباره چشم انداز توسعه آسیا آورده است: رشد در کشورهای در حال توسعه آسیا که شامل ۴۶ کشور آسیایی و اقیانوسیه است  به ۷.۱ درصد در سال جاری رسید که از رقم پیش بینی شده در ژوئیه و آوریل که به ترتیب ۷.۲ درصد و ۷.۳ درصد بود کمتر بود. 

این در حالی است که منحنی رشد با روندی آرام رو به پایین می رود. برای سال ۲۰۲۲ بانک توسعه آسیا پیش بینی رشد ۵.۴ درصدی برای توسعه آسیا تخمین می زند که در حال حاضر ۰.۱ درصد است. 

گسترش موج دلتای ویروس کرونا در کشورهای جنوب شرقی آسیا، رشد اقتصادی این کشورها را کندتر کرده است. رشد اقتصادی اکنون در این منطقه ۳.۱ درصد است که در ماه اوت تخمین زده شده بود به ۴ درصد برسد. 

براساس گزارش بانک توسعه آسیا پروژه های رشد بدون خطر نیستند و این خطرات با پیدایش ویروس های کرونای جهش یافته، سرعت پایین واکسیناسیون و کم اثر شدن واکسن ها بر روی گونه های جدید این ویروس، بیشتر هم می شوند.

در این منطقه، تنها نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت تا پایان ماه اوت واکسینه شدند که در مقایسه با آمریکا و اتحادیه اروپا که بیش از نیمی از جمعیت خود را به طور کامل  واکسینه کرده اند، عقب هستند. 

« ژرف زویگایچ » رئیس بخش اقتصادی بانک توسعه آسیا در بیانیه ای اعلام کرد: « توسعه آسیا به شکل آسیب پذیری در برابر ویروس کرونا باقی مانده است. گسترش ویروس های جهش یافته در این منطقه منجر به تمدید محدودیت های جدید شده و بر اقتصاد این کشورها تاثیر مستقیم گذاشته است. »

وی در ادامه افزود، مسیر بهبود اقتصادی این منطقه نامعلوم است و بستگی به مبارزه و پیشرفت در مهار همه گیری دارد. علاوه بر تسریع واکسیناسیون و مبارزه با این همه گیری باید با " شرایط عادیِ جدید " نیز سازگار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز