پالایشگاه‌های آمریکا از نفت عراق و کانادا برای جبران خسارات طوفان استفاده می‌کنند

۱۴۰۰/۰۷/۰۲ - ۱۳:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۸۵۳
پالایشگاه‌های آمریکا از نفت عراق و کانادا برای جبران خسارات طوفان استفاده می‌کنند
کمبود روزانه ۲۵۰ هزار بشکه در روز نفت برخی پالایشگاه های آمریکا را مجبور کرده به نفت عراق و کانادا روی بیاورند.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، پالایشگاه‌های نفت آمریکا برای جایگزینی نفت خام از دست رفته در نتیجه طوفان سهمگین خلیج مکزیک در ماه گذشته، به نفت خام عراق و کانادا روی آورده‌اند در حالی که خریداران آسیایی درجات نفتی خاورمیانه و روسیه را خریداری می‌کنند.

شرکت رویال داچ شل، بزرگترین تولید کننده نفت در خلیج مکزیک آمریکا، در این هفته اعلام کرد پیامدهای طوفان آیدا برای تاسیسات نفتی این شرکت، عرضه نفت خام ترش مارس را در اوایل سال آینده میلادی مختل خواهد کرد. این درجه نفتی مورد استفاده پالایشگاه های خلیج مکزیک و برخی شرکت ها در کره جنوبی و چین است.

 آمریکا معمولاً بیش از سه میلیون بشکه در روز نفت صادر می‌کند که بیشتر آن از خلیج مکزیک می‌آید. با افزایش تقاضا برای سوخت به سطح قبل از بحران کرونا، پالایشگاه‌های آمریکا باید کمبود نفت مارس را جبران کنند.

کمبود روزانه 250 هزار بشکه در روز نفت برخی پالایشگاه های آمریکا را را مجبور کرده برای عرضه نفت در سه ماهه پایانی سال به دنبال جایگزینی باشند و بهترین جایگزین برای آنها نفت خام بصره است.

نفت خام بصره طی اختلال های قبلی تولید نفت در آمریکا هم مورد استفاده قرار می‌گرفت. در 2019، وقتی تحریم ونزوئلا باعث توقف عرضه نفت خام سنگین به پالایشگاه های خلیج مکزیک شد، عراق بلافاصله صادرات خود به این منطقه را افزایش داد. نفت خام سنگین کانادا هم به کمک این پالایشگاه ها آمد.

پالایشگاه ماراتن پترولیوم آمریکا نفت خام بصره را برای بارگیری در ماه اکتبر خریداری کرده است. نفتکش سوئزمکس از قبل برای بارگیری یک میلیون بشکه نفت خام سبک بصره در دهم اکتبر توسط آمریکا رزرو شده است. ولی هنوز شرکتی که این نفتکش را اجاره کرده مشخص نیست.

لیست پالایشگاه هایی که توانایی فرآوری درجات سنگینتر نفت را دارند به درجات نفتی کانادا و آمریکای لاتین هم تمایل نشان داده‌اند.

مدارک اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد واردات نفت از مکزیک و برزیل پس از طوان ایدا افزایش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز