سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در روسیه ۹ برابر آمار رسمی

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۱:۴۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۸۲۲۰
سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در روسیه ۹ برابر آمار رسمی
نتیجه یک تحقیق، سرمایه‌گذاری‌های مستقیم شرکت‌های آمریکایی در روسیه را ۹ برابر بیشتر از آمار رسمی نشان داد.

به گزارش برنا به نقل از راشاتودی، بر اساس ششمین تحقیق مشترک سالانه اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه (AmCham) و Ernst & Young ، شرکت های آمریکایی فعال در روسیه در مجموع ۹۶.۰۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم انجام داده اند. این تحقیق که بر چشم انداز سرمایه گذاری مستقیم و تجارت دو جانبه بین روسیه و ایالات متحده متمرکز بود، بر مبنای داده های ۱۶۰ شرکت انجام شد. بر اساس این یافته ها، شرکت های آمریکایی تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲.۲ میلیارد دلار در اقتصاد روسیه سرمایه گذاری کردند و قصد دارند در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۸ میلیارد دلار دیگر سرمایه گذاری کنند. بیش از نیمی از این پول به صنعت انرژی و منابع طبیعی روسیه اختصاص می یابد.

سوفیا عزیزیان، شریک Ernst & Young، در بیست و یکمین کنفرانس سرمایه گذاری اتاق بازرگانی آمریکا در روسیه روز پنج شنبه گفت: علی رغم کاهش فعالیت در سال ۲۰۲۰، ۸۴ درصد از شرکت ها اعلام کردند که قصد دارند پروژه های جدیدی را در آینده ای نزدیک در روسیه راه اندازی کنند. این رکورد در طول مطالعه ما است که برای ۷۳.۵  درصد از شرکت های [ایالات متحده] مورد بررسی، روسیه یک بازار استراتژیک به شمار می رود. بر اساس این بررسی، ۷۸ درصد از شرکت ها در مقایسه با ۸۰ درصد سال گذشته تأثیر منفی تحریم های آمریکا، بر تجارت خود در روسیه را احساس می کنند. این محدودیت ها تجارت آمریکایی را در مقایسه با شرکت های سایر کشورها در موقعیت نامناسبی قرار داده است.

همچنین، بر اساس یافته های اتاق بازرگانی آمریکا، آمارهای رسمی، سطح واقعی روابط اقتصادی بین روسیه و ایالات متحده را دست کم می گیرند، با ارقام سرمایه گذاری دوجانبه که توسط محققان به عنوان بخشی از این تحقیق به دست آمده، حداقل ۹ برابر بیشتر از آمار رسمی است.

نظر شما