وزیر نیرو:

تدوین طرح جامع صرفه‌جویی با مشارکت نخبگان حوزه انرژی کشور

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۴:۲۹:۴۴
کد خبر: ۱۲۳۸۸۹۹
تدوین طرح جامع صرفه‌جویی با مشارکت نخبگان حوزه انرژی کشور
وزیر نیرو با اشاره به اینکه نباید طرح‌های بهینه سازی مصرف را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد، گفت: لازمه این اقدام تدوین طرحی جامع با مشارکت نخبگان حوزه انرژی کشور است.

به گزارش برنا به نقل از توانیر، علی اکبر محرابیان در بازدید از نمایشگاه طرح‌های نوآورانه حوزه توزیع و بهینه سازی انرژی، افزود: تا زمانی که به لحاظ اقتصادی این طرح‌ها برای مشترکان توجیه پذیر نباشد، مشارکت در آن‌ها قابل انتظار نخواهد بود.

وی با تاکید بر ضرورت تنوع بخشی به طرح‌های صرفه جویی انرژی گفت: در عین حال نباید طرح‌های بهینه سازی مصرف را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد و این طرح‌ها باید در خدمت یک حرکت جامع قرار گیرند.

وزیر نیرو لازمه این اقدام را تدوین طرحی جامع با مشارکت نخبگان حوزه انرژی کشور دانست و خواستار بررسی همه جانبه این طرح‌ها و آثار آن بر اقتصاد مردم و کشور شد.

براساس این گزارش، در این برنامه طرح‌های تعویض الکتروموتورهای قدیمی کولر آبی با الکتروموتور پربازده، استفاده از پنل خورشیدی برای تامین برق کولرهای با توان ۴۰۰ وات، طرح بهینه سازی تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده، بهینه سازی مصرف انرژی در زمینه روشنایی معابر، مبارزه با مراکز غیرمجاز رمز ارز، تحلیل داده‌های کنتورهای هوشمند و شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز (داده کاوی)، قبض مدرن برق، خدمات غیرحضوری برق از طریق سامانه برق من، قرائت مکانیزه (قرائت خودکار انواع کنتور) و کنتورهای هوشمند (طرح فهام) و نصب ۲۵ میلیون کنتور هوشمند اقتصادی (طرح تجمیع کنتورها) مورد بازدید وزیر نیرو قرار گرفت.

نظر شما