نماینده زنجان در گفت و گو با برنا

تسهیلات مسکن راهی برای خانه‌دار شدن جوانان/ فرم «ج» تاثیری در ثبت نام برای دریافت تسهیلات ندارد

۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۰۴:۵۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۸۴۱۷۸
تسهیلات مسکن راهی برای خانه‌دار شدن جوانان/ فرم «ج» تاثیری در ثبت نام برای دریافت تسهیلات ندارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: متاسفانه در دولت های یازدهم و دوازدهم برنامه ساخت مسکن متوقف شد به گونه‌ای که در سال 92 حتی دولت افتخار می کرد در این دوره حتی یک مسکن هم قرار نیست ساخته شود، این مساله سبب شد تا بخش مسکن در کشور با چالش جدی در عرضه مواجه شود.

"مصطفی طاهری" در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: نبود سیاست ساخت وعرضه مسکن و سرمایه گذاری در این بخش طی 8 سال گذشته سبب شد تا کشور با کمبود تقریبا یک و نیم میلیونی خانه در سال مواجه شود، که این عقب ماندگی باید به سرعت جبران شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم با طرح ساخت یک میلیون مسکن در سال کار خود را در بخش مسکن شروع کرد و قرار است این کمبود 8 ساله را با ارائه تسهیلات مسکن که به تصویب مجلس هم رسیده است، سالیانه با ساخت یک میلیون جبران کند. به عنوان مثال در حوزه انتخابیه زنجان از ابتدای سال این طرح شروع شده و تا پایان سال قطعا می توانیم این یک میلیون مسکن را تحویل مردم دهیم. به طور کلی حل این مشکل به یک عزم ملی نیاز دارد.

طاهری افزود: البته شرایط و ساخت مسکن در هر استان به دلایل مختلف از جمله شرایط جغرافیایی، توزیع  و رشد جمعیت با هم متفاوت است اما با عزمی که در دولت وجود دارد طرح ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال قطعا قابل اجرا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رونق بازار مسکن سبب رونق اقتصادی می شود اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن  رونق اشتغال و تولید را در کشور به همراه دارد، چرا که با آغاز ساخت مسکن بسیاری از شغل‌ها و تولیدات داخل کشور به این بخش وارد می شوند.

نماینده زنجان با انتقاد از افزایش قیمت مسکن طی 8 سال گذشته تاکید کرد: توقف ساخت مسکن سبب افزایش قیمت خانه و به تبع آن افزایش نرخ اجاره بها شد و این سبب بسیاری از مشکلات برای ازدواج جوانان و حتی سایر مردم شده است.اینکه جوانی مسکنی برای زندگی و یا شرایط کسب درآمدی حلال از مسئولان انتظار داشته باشد، توقع به جایی است و همه مسئولان در همه بخش ها موظف به تامین این موارد هستند.

طاهری در پایان نیز در خصوص ارائه تسهیلات خرید خانه و نقش آن در رونق بازار مسکن گفت: بانک ها 20 درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص می دهند و این مساله  توسط بانک ها باید اجرا شود تا مردم بتوانند از قبل طرح یک میلیون مسکن در سال، خانه دارد شوند. برای حمایت از کسانی که می خواهند خانه دارد شوند حتی ما بحث فرم «ج» را نیز نادیده گرفته ایم که کسانی که قبلا خانه داشته اند اما الان به دلایلی ندارند نیز بتوانند بدون لحاظ شدن این فرم  از این تسهیلات بهرمند شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز