توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی برای تنظیم بازار در ایام پایانی سال

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۱۴:۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۵۴۵۹
توزیع ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی برای تنظیم بازار در ایام پایانی سال
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حوزه کالاهای اساسی به ویژه برنج، نزدیک به ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی از انواع هندی، تایلندی و پاکستانی را به منظور کنترل بازار و تامین سطح عرضه، به بازار تزریق کرده‌ایم.

به گزارش برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ، یزدان سیف معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران صبح امروز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون برای تنظیم بازار در ایام پایانی سال و ایام ماه رمضان، در حوزه کالاهای اساسی به ویژه برنج، نزدیک به ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی از انواع هندی، تایلندی و پاکستانی را به منظور کنترل بازار و تامین سطح عرضه، به بازار تزریق کرده‌ایم.

وی با بیان این که این طرح از ۱۰ روز پیش آغاز شده است، افزود: بخشی از این برنج از طریق استانداری‌ها و کارگروه تنظیم بازار در بین تعاونی‌های مصرف کارمندی، کارگری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف منتخب و شبکه های تحت پوشش توزیع خواهد شد.

سیف تاکید کرد: در حوزه برنج محدودیتی نداریم و ذخایر استراتژیک در شرایط خوبی قرار دارد و در بخش دولتی مقادیر زیادی برنج تدارک دیده شده است، با ورود برنج ثبت سفارش شده توسط بخش خصوصی در ایام پایانی سال مشکلی در تامین بازار این محصول نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: در حوزه برنج داخلی هم به تبعیت از بازار برنج وارداتی، شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

وی گفت: تورم برنج داخلی را تنها با عرضه برنج خارجی می توانیم جبران کنیم که این اقدام در دو مرحله تاکنون انجام شده است و ما تا آرامش کامل بازار برنج این توزیع را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز