افزایش ۹۰ درصدی صادرات ایران به سوریه

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۱۴:۴۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۸۵۴۸۱
افزایش ۹۰ درصدی صادرات ایران به سوریه
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه از افزایش ۹۰ درصدی صادرات کالا از ایران به سوریه طی ۹ ماه امسال خبر داده است.

به گزارش برنا به نقل از اتاق ایران، کیوان کاشفی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۶۰ میلیون دلار کالا از ایران به سوریه صادر شده، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۸۴ میلیون دلار صادرات به سوریه داشتیم.

به گفته کاشفی، بیشترین کالا‌های صادر شده مربوط به صنایع مهندسی از جمله قطعات و اجزای توربین‌های بخار، مواد غذایی و صنایع دارویی بوده است.

وی با بیان اینکه ایران در ۹ ماهه امسال در مجموع ۳۵ میلیارد دلار به کشور‌های مختلف جهان صادرات داشتیم اضافه کرد: در این دوره، سوریه در جایگاه ۲۱ کشور‌های هدف صادرات ایران قرار داشته است.

کاشفی میزان واردات انجام شده از سوریه به ایران در ۹ ماهه امسال را ۲۲.۹ میلیون دلار بیان کرد و افزود: در این بخش نیز در مقایسه با واردات حدود ۱۵ میلیون دلاری سال گذشته، ۵۳ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در این مدت فسفات بیشترین کالای وارداتی ایران از سوریه بوده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: با توجه به واردات ۳۶.۹ میلیارد دلاری ایران در ۹ ماهه امسال، سوریه در میان کشور‌های مبدا واردات، در ردیف ۴۹ قرار داشته است.

کاشفی با اشاره به ظرفیت‌های تجارت میان دو کشور گفت: اکنون با برقراری امنیت در سوریه و آغاز بازسازی این کشور، امکان افزایش صادرات ایران به سوریه وجود دارد.

وی راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در دمشق از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را عاملی برای تسهیل تجارت میان دو کشور دانست.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز