فروش تیگو۸‌ پرو مدیران خودرو ۲.۵ برابر قیمت واقعی

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۱۲:۳۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۶۷۶۸
فروش تیگو۸‌ پرو مدیران خودرو ۲.۵ برابر قیمت واقعی
شرکت مدیران خودرو در حالی برای تیگو8 پرو قیمت نجومی 1 میلیارد و 750 میلیون تومانی را در نظر گرفته است که این خودرو در بازار چین با بالاترین آپشن‌ها به قیمت 25 هزار دلار عرضه می شود که با در نظر گرفت دلار 28 هزار تومانی قیمت واقعی آن در بازار حدود 700 میلیون تومان خواهد بود. مدیران خودرو قرار است این خودرو را با 250 درصد بیشتر از قیمت واقعی آن به بازار داخلی عرضه کند.

به گزارش برنا، روز گذشته شرکت مدیران خودرو طی مراسمی قیمت رسمی و شرایط فروش محصول مونتاژی تیگو8 پرو اعلام کرد که در همان ابتدای اعلام قیمت نجومی این خودرو باعث تعجب حاظران در این مراسم شد.

شرکت مدیران خودرو برای تیگو8 پرو قیمت نجومی 1 میلیارد و 750 میلیون تومانی را در نظر گرفته است قیمتی که تیگو8 پرو را به لوکس‌ترین و گران‌ترین محصول این شرکت تبدیل می کند و با عرضه آن یکی از گران‌ترین خودروهای چینی بازار ایران خواهد بود.

اعلام قیمت نجومی این محصول مدیران خودرو این سوال را مطرح می کند که مکانیزم قیمت گذاری این خودرو به چه شیوه‌ای بوده است که این قیمت نجومی برای آن تعیین شده است و مبنای قیمت‌گذاری خودروسازان خصوصی چیست و آیا این قیمت اعلامی مورد تایید نهاد‌های ناظر قرار گرفته است.

در شرایطی که خودروسازان داخلی مانند ایران خودرو و سایپا محدودیت های در نحوه قیمت گذاری محصولات خود دارند و موضوع قیمت گذاری دستوری باعث زیان انباشه آنها شده است و سرمایه گذاری های عظیمی برای تولید خودرو ملی و داخلی سازی محصولات خود داشته‌اند به چه دلیل یکی از شرکت های خصوصی فعال در بخش مونتاژ خودرو، محصول جدید خود را به نحوه غیر منطقی قیمت گذاری می‌کند که باعث شوکه شدن مردم شود.

بخشی از اهداف فعالیت خودروسازان خصوصی در کشور در جهت کاهش انحصار در بازار و افزایش قدرت انتخاب مردم برای خرید خودرو در شرایط ممنوعیت واردات خودرو و رشد و توسعه صنعت خودرو بوده است اما برخی از این خودروسازان از شرایط بازار خودرو، قیمت گذاری آزاد و ممنوعیت واردات خودرو به نفع خود استفاده می کنند و محصولات خود را به هر قیمت که مد نظر دارند عرضه می کنند.

در شرایط که خودرو تیگو8 پرو پلاس 2020 در بازار چین با بالاترین آپشن‌ها به قیمت 25 هزار دلار عرضه می شود که با در نظر گرفت دلار 28 هزار تومانی قیمت آن به حدود 700 میلیون تومان می‌رسد، قرار است این خودرو در کشور 250 درصد بیشتر از قیمت واقعی آن وارد بازار شود. در این شرایط و با توجه به تمامی هزینه های گمرکی و ... چگونه این مونتاژکار قیمت این خودرو را  1 میلیارد و 750 میلیون تومان اعلام کرده است.

همچنین مدیران این شرکت بدون توجه به رقبای کره‌ای و ژاپنی این خودرو در بازار داخلی قیمت غیر رقابتی را برای این خودرو تعیین کرده‌اند و این اقدام موفقیت فروش آن را در بازار به خطر می اندازد. مدیران خودرو برای ترغیب مشتریان برای خرید شرایط گارانتی 7 ساله و سرویس رایگان 5 ساله را برای این خودرو در نظر گرفته است که با توجه به عملکرد ضعیف خودروسازان کشور در خدمات پس از فروش و گارانتی خودروها و عدم اعتماد مردم به اجرای صحیح این خدمات، این شیوه نیز محکوم به شکست خواهد بود.

خریداران این خودرو نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به تصویب دریافت مالیات از خودروهای گران قیمت و لوکس و اجرای شدن آن طی چند روز آینده قبل از خرید، مالیات مربوط به این خودرور را کنار بگذارند و منتظر پیامک سازمان امور مالیاتی باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
محمد
|
-
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
ولله باید دید سود جیب کی میره که صدای اعتراضی بلند نمیشه!!!!!