رشد ۲۰۰ درصدی ترانزیت ریلی نسبت به سال ۹۹

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۱۴:۴۱:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۶۸۶۱
رشد ۲۰۰ درصدی ترانزیت ریلی نسبت به سال ۹۹
عملکرد ۹ ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش ترانزیت ریلی از عبور از رکورد ۱۰ ساله در این بخش حکایت دارد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی آمار عملکرد ۹ ماهه خود در سال جاری در مدهای مختلف حمل‌ونقل را منتشر کرده است.  عملکرد ۹ ماهه این وزارتخانه در بخش ترانزیت ریلی بر اساس داده‌ها و اطلاعات منتشر شده توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است: 

میزان ترانزیت توسط بخش ریلی در ۹ ماهه سال جارییک میلیون و ۳۹۰ هزار تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ۴۶۰ هزار تن) ۲۰۲ درصد افزایش داشته است. با بررسی روند ۱۰ ساله ترانزیت ریلی مشخص می‌شود که بیشترین میزان ترانزیت در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ثبت شده است. همچنین مقایسه عملکرد ۹ ماهه سال جاری با عملکرد ۹ ماهه سال ۱۳۹۶، افزایش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد. در این بازه، ۹۵۵ دستگاه لکوموتیو و ۲۷ هزار و ۶۰۲ دستگاه واگن باری در کشور فعال بوده که این ارقام نسبت به سال ۹۹ به ترتیب ۰/۱ درصد و ۲ درصد رشد داشته است.

همچنین بررسی عملکرد ۴۲ سال وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که از ابتدای انقلاب تا سال ۱۳۹۹، تعداد واگن‌های باری موجود از ۱۲ هزار و ۱۵۰ دستگاه به ۲۶ هزار و ۹۷۸ دستگاه رسیده و رشد ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده است. میزان جابه‌جایی بار نیز از ۷ میلیون تن در سال ۱۳۵۷ به ۵۱ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ رسیده و ۷ برابر شده است.

انتهای پیام

نظر شما