معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

احیاء ۱۶۸۹ واحد صنعتی راکد در سال جاری

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۲۸۵
احیاء ۱۶۸۹ واحد صنعتی راکد در سال جاری
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جاری، احیاء 1600 واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی و 400 واحد در خارج از آن‌هاست، که تا کنون بیش از 1689 واحد بازفعال و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، علی رسولیان با بیان این مطلب افزود: عمده واحدهای تولیدی راکد مربوط به سنوات گذشته است که 17 هزار واحد عنوان شده بود، اما پس از پایش‌های دقیق صورت گرفته، 12 هزار و 67 مورد به‌عنوان واحدهای راکد شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: در این پایش که در 60 حوزه تخصصی، دلایل تعطیلی‌ها را مورد بررسی قرار داده، مشخص شده است که تمامی این واحدها به دلیل نوع تولیدشان قابلیت احیاء را ندارند، و طبق نظر کارشناسان کلینیک‌های کسب و کار، تنها 62 درصد این واحدها قابل احیاء هستند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که تمامی مشخصات این 12 هزار و 67 واحد صنعتی راکد مانند رشته فعالیت، نشانی و مشکلات عنوان شده توسط صنعتگران به‌صورت گزارش مستند و قابل ارائه موجود است، ادامه داد: در ابتدا 44 درصد بنگاه‌ها، مشکلات خود را "تأمین مالی" عنوان می‌کردند، اما مشاوران ما، مشکلات مدیریتی یا کمبود ماشین‌ آلات و تجهیزات و ... را عامل اصلی رکود واحد تشخیص دادند.

رسولیان توضیح داد: ابتدا در اظهارات برخی از فعالان اقتصادی، کارشناسان و مشاوران کلینیک‌های صنعت تفاوت وجود داشت، اما پس از پایش‌های دقیق صورت گرفته، 209 مشکل شناسایی شد، که بر اساس بررسی‌های ما، مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی کشور خارج از این موارد نیست و برای تک تک این مشکلات راهکار ارائه می‌کنیم.

وی بیان کرد: با همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پروژه افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی را در دو بخش آغاز کرده‌ایم؛ یک بخش مربوط به واحدهایی است که کمتر از ظرفیت خود تولید دارند، و بخش دیگر مربوط به واحدهای راکد است که از طریق سامانه پاسخگویی 124 کار در 5 استان به‌صورت آزمایشی شروع شده است.

انهتای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز