سفیر آذربایجان در ایران اعلام کرد:

توسعه تجارت تهران_باکو با راه اندازی راه‌آهن ایران_آذربایجان/ رایزنی برای ایجاد پرواز از رشت و رامسر به باکو

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۸:۴۰:۰۴
کد خبر: ۸۱۵۸۹۶
توسعه تجارت تهران_باکو با راه اندازی راه‌آهن ایران_آذربایجان/ رایزنی برای ایجاد پرواز از رشت و رامسر به باکو
سفیر آذربایجان در تهران از راه اندازی راه‌آهن ایران_آستارا خبر داد و گفت:قرار است این پروازها، از رشت و رامسر نیز به باکو صورت گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «بنیاد حسین اف»، سفیر آذربایجان در تهران، در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی راه‌آهن بین ایران و آستارا خبر داد و افزود: راه آهن بین دو کشور می‌توانند در افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور موثر باشد و بر این اساس همه هدف ما این است که بتوانیم زمینه‌های توسعه تجارت میان دو کشور را فراهم نماییم.

سفیر آذربایجان در تهران از ابراز تمایل برای برگزاری نمایشگاههای اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان خبر داد و گفت: در زمینه توسعه همکاری ها در حوزه گردشگری با ایران، برنامه‌ریزی هایی انجام شده و اکنون پرواز مستقیم از تبریز و تهران به باکو داریم و قرار است این پروازها، از رشت و رامسر نیز به باکو صورت گیرد. 

حسین اف یادآور شد: در سال میلادی گذشته نیز، مبادلات تجاری دو کشور ۴۰ درصد رشد داشته؛ ضمن این که پیش بینی می‌کنیم که امسال نیز این مبادلات رو به رشد باشد. این در حالی است که شرکتهای ایرانی و آذربایجانی می‌توانند حضور پررنگی در کشورهای دو طرف داشته باشد و از طریق معرفی توانمندی‌های خود در نمایشگاههای اختصاصی، راههای گسترش مبادلات تجاری را فراهم سازند.

 بر اساس اعلام معاون وزیر صمت، شنبه قرار است رایزنان بازرگانی ایران در دنیا گرد هم آیند تا بتوان شرکت‌های خارجی مناسب را برای حضور در ایران تشویق و به انتقال دانش فنی و تکنولوژی پرداخته شود.  

نظر شما