در این گزارش می‌خوانید؛

با معروف ترین معبدهای بانکوک آشنا شوید

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۵:۰۱:۱۸
کد خبر: ۸۹۶۵۹۹
با معروف ترین معبدهای بانکوک آشنا شوید
بانکوک را به عنوان شهری مدرن با اتمسفری باستانی می‌شناسیم! در این شهر با وجود تعدد آسمان خراش‌های بسیار بلند و همچنین مراکز تفریحی و گردشگری مدرن، معبدهای باستانی زیادی وجود دارد. در ادامه با معروف ترین معبدهای بانکوک آشنا می‌شویم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، معبدهای بانکوک، به خاطر گره خوردن با فرهنگ و تاریخچه مردمان تایلند و از طرفی زیبایی وصف نشدنی ساز‌ه‌های آن‌ها، برای توریست‌ها جذابیت خاصی دارند. به همین دلیل بازدید از معروف ترین معبدهای بانکوک را باید بخشی جدانشدنی از هر تور تایلند دانست. معبدهای بسیار زیادی در سطح شهرهای مختلف این کشور وجود دارند. برخی از آن‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که در میانه برخی خیابان‌های شهر قرار گرفته‌اند!

معروف ترین معبدهای بانکوک

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم معروف ترین معبدهای بانکوک را معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم بعد از سر زدن به بهترین مراکز خرید تایلند، حداقل بازدید از سه معبد معرفی شده در این مطلب را برنامه خود قرار بدهید. اگر زمان بیشتری در اختیار داشتید، می‌توانید از سایر معابد پایتخت نیز دیدن کنید.

معبد زمرد بودا (وات پرا کائو)

از زمرد بودا، به عنوان مقدس‌ترین معبد بودایی در سرتاسر کشور تایلند یاد می‌کنند. به همین دلیل افراد محلی زیادی همه روزه به آن سر می‌زنند. مجسمه زمردین بودا در همین معبد قرار گرفته و نماد قدرت به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های مهم معبد زمرد بودا، قرارگیری آن در مرکز بخش تاریخی بانکوک است، به همین دلیل رفت و آمد به آن از هتل های بانکوک  بسیار آسوده خواهد بود.

aa

مجسمه زمردین بودا در اصلی‌ترین ساختمان معبد قرار دارد. اینجا مهمترین و مقدس‌ترین اتاق محسوب می‌شود. بر اساس افسانه‌ها، هر منطقه‌ای که مجسمه زمردین در آن قرار داشته باشد، رفاه و آسایش مردم ساکن در اطرافش را در بر خواهد گرفت. این اصلی‌ترین دلیل مردم محلی برای زیارت این مجسمه داخل یکی از معروف ترین معبدهای بانکوک است.

معبد وات ساکت (کوه طلایی)

وات ساکت را باید یکی از خاص‌ترین و معروف ترین معبدهای بانکوک دانست. ساخت آن به زمان فرمانروایی پادشاهی آیوتایا بر منطقه کشور تایلند کنونی برمی‌گردد. این پادشاهی بین سال‌های 1351 الی 1767 میلادی فرمانروایی می‌کرد. بعد از این که شاه رامای اول به عنوان موسس سلسله کنونی حکمفرما به تایلند، قدرت را به دست گرفت، دستور داد معبد کوه طلایی یا همان وات ساکت را بازسازی کنند. به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی کشور نام برد.

aaa

از جمله مهم‌ترین جذابیت‌های وات ساکت که آن را تبدیل به یکی از معروف ترین معبدهای بانکوک کرده، فو خائو تانگ محسوب می‌شود. این نام یک تپه مصنوعی شیب‌داری است که به مرور زمان، به صورت کاملا طبیعی و بدون دخالت دست انسان در مجموعه معبد کوه طلایی ایجاد شده است. داستان ایجاد فو خائو تانگ این است که شاه رامای سوم، حدود دویست سال قبل تصمیم گرفت داخل معبد وات ساکت بانکوک یک گنبد مقبره بزرگ ایجاد کند. در زمان بنا کردن، گنبد به خاطر نرم بودن خاک فرو ریخت. طی دو قرن از گذشت این اتفاق، رفته رفته گل و لای مربوط به این گنبد فرو ریخته به شک یک تپه درآمد.

بد نیست بدانید در ماه نوامبر هر سال (نیمه آبان تا نیمه آذر)، یک فستیوال در وات ساکت برگزار می‌شود. در جریان این مراسم، شاهد روشن کردن شمع در اطراف تپه فو خائو تانگ هستیم.

معبد وات سوتات

وات سوتات را باید یکی از ده معبد سلطنتی کلاس اول در کشور تایلند دانست، به همین دلیل از درجه و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. بد نیست بدانید در سرتاسر این کشور، صدها معبد کوچک و بزرگ ساخته شده است، اما همچون وات سوتات، تنها بیست و سه معبد کلاس اول وجود دارد. درست به همین دلیل از آن به عنوان یکی از معروف ترین معبدهای بانکوک یاد می‌کنیم. شاه رامای اول در سال 1807 میلادی دستور ساخت آن را داد. این پروژه به اندازه‌ای بزرگ و هزینه‌‌بر بود که ساخت آن در زمان پادشاهی شاه رامای سوم در سال 1847 به پایان رسید.

aaaa

فرا سری ساکیامونی را باید یکی از مهم‌ترین مهم‌ترین بخش وات سوتات دانست. داخل تراس طبق همکف، تعداد بیست و هشت بتکده چینی و به عنوان نشانگر بیست و هشت بودای متولد شده در سیاره زمین قرار گرفته است.

نظر شما