وزیر نفت:

بهره مندی ۸۲ درصدی جمعیت روستایی کشور از گاز طبیعی در دنیا بی سابقه است

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۲:۱۶:۵۳
کد خبر: ۸۹۹۱۱۴
بهره مندی ۸۲ درصدی جمعیت روستایی کشور از گاز طبیعی در دنیا بی سابقه است
هم اکنون ۹۵ درصد مناطق مختلف و همچنین ۸۲ درصد جمعیت روستایی کشور به طور مستقیم از گاز طبیعی برخوردارند که این، در دنیا بی سابقه است.

به گزارش برنا از شرکت ملی گاز ایران، بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت در حاشیه شصت و هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار داشت: سرمایه گذاری برای بهره مندی مناطق شهری و روستایی باعث شده تا مصرف فرآورده‌های نفتی هم به شدت کاهش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: تولید گاز در ۶ سال گذشته به ویژه در میادین مشترک رشد خوبی یافته است، به عنوان نمونه در غرب کارون تولید به ۵ برابر و در پارس جنوبی به 2.3 دهم برابر رسیده، به گونه‌ای که سال آینده تولید گاز در روز به ۷۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما برخی میادین داریم که نفت و گاز در آن مشترک است و مشعل‌های گاز هم وجود دارد که روشن است، اما با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته بین ۲ تا ۳ سال آینده هیچ مشعل گازی در این میادین نخواهد سوخت و این مهم باعث صرفه جویی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری‌هایی که به بالای ۶ میلیارد دلار می‌رسد و در حال انجام است، برای خوراک پتروشیمی‌ها اقدامات جدی صورت خواهد گرفت و این مهم باعث افزایش تولیدات پتروشیمی می‌شود، البته هم اکنون از نظر تولید میعانات گازی در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم.

زنگنه تصریح کرد: در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی برنامه‌های صنعت نفت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین رونق تولید تشریح و بر این اساس تاکید شد که می‌توان با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان تولید گاز و فرآورده‌های مرتبط با آن را افزایش داد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود که بنزین خوب و سازگار با محیط زیست است.

وزیر نفت گفت: ما مطمئناً از کالای ایرانی حمایت خواهیم کرد و به مدیران هم در وزارتخانه تاکید کردیم که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها بهره گیرند.

نظر شما