وزیر نیرو:

جزئیات افتتاح ۲۲۷ پروژه آبی و برقی تا پایان سال/خودم هرگونه تغییر در تعرفه ها را رصد میکنم

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۵۷:۴۹
کد خبر: ۹۰۸۹۶۱
جزئیات افتتاح ۲۲۷ پروژه آبی و برقی تا پایان سال/خودم هرگونه تغییر در تعرفه ها را رصد میکنم
وزیر نیرو با اشاره به شایعاتی مبنی بر اینکه با حذف قبوض کاغذی برق، تعرفه افزایش یافته است، گفت: حذف قبوض کاغذی به هیچ وجه به معنای حتی یک ریال افزایش تعرفه نیست و هر هم وطنی که اطلاعات مستندی در این حوزه دارد به دفتر من اطلاع دهد تا شخصا پیگیری کنم.

به گزارش برنا، رضا اردکانیان پیش از ظهرامروز در مراسم افتتاح سه پروژه برق تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به پویش الف-ب-ایران اظهار کرد: این پویش سراسری در نیمه مهرماه آغاز شده و به معنای آغاز بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ زیرساختی در صنعت آب و برق تا پایان سال در ۳۱ استان است.

وی ادامه داد: با این پویش مردم در جریان افتتاح پروژه‌ها قرار می‌گیرند و در این شرایط که کشور در تحریم قرار دارد امنیت خاطری برای مردم در این حوزه که وقفه‌ای در چرخه توسعه کشور ایجاد نشده، حاصل خواهد شد.

اردکانیان با بیان این‌که پویش مذکور در تهران آغاز شد، گفت: امروز سه پروژه برقی در تهران با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان افتتاح شد و اطمینان بیش‌تری را از ارائه برق پایدار برای شهروندان تهران فراهم کرد.

وزیر نیرو با بیان این‌که تا پایان سال، ۲۲۷ طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان به ثمر می‌رسد، افزود: این پروژه‌ها در همه استان‌های کشور وجود دارند.

وی در ادامه درباره جزئیات افتتاح ۲۲۷ پروژه مذکور توضیح داد: هر ۲۰ روز یک واحد نیروگاهی، هر ۴۵ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب، هر یک ماه یک تصفیه‌خانه آب به مدار بهره‌برداری می‌رسد. همچنین هر هفته، حداقل سه روستا به شبکه آبرسانی پایدار متصل می‌شوند و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر که عمدتا خورشیدی هستند وارد مدار خواهند شد که باعث صرفه‌جویی عظیمی در مصرف سوخت طبیعی در کشور می‌شود.

اردکانیان ادامه داد: همچنین هزاران هکتار شبکه آبیاری و زهکشی افتتاح می‌شود. برنامه حضور مسئولان ارشد کشور هم در استان‌های مختلف برای شرکت در مراسم تنظیم شده که اعلام خواهد شد.

وزیر نیرو درباره محل تأمین اعتبارات پروژه‌های مذکور توضیح داد: برخی از اعتبارات مذکور از محل اعتبارات عمومی و برخی از منابع داخلی تأمین می‌شود.

وی با بیان این‌که در ۱۲ استان مرزی توسعه منابع آب و خاک در حال اجرا شدن است، گفت: برای این منظور ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری استفاده شده است.

 

تغییرات تعرفه ای را شخصا نظارت میکنم

اردکانیان در ادامه با اشاره به شایعاتی مبنی بر این‌که با حذف قبوض کاغذی برق تعرفه افزایش یافته است، گفت: حذف قبوض کاغذی به هیچ وجه به معنای حتی یک ریال افزایش تعرفه نیست. از همه هم وطنان می‌خواهم هر اطلاع مستندی در این حوزه دارد، به دفتر من اطلاع دهد تا شخصا پیگیری کنم.

وی ادامه داد: حذف قبوض کاغذی این امکان را ایجاد کرده که مشترک اطلاعات بیشتری دریافت کند. در واقع این امکان فراهم شده است که مشترک بتواند قبض ماه‌های قبل یا حتی سال قبل خود را مشاهده کند.

وزیر نیرو درباره تهاتر نفت با بدهی بخش خصوصی گفت: حتما این کار را انجام می‌دهیم، با وزیر نفت و همکارانش جلساتی خواهیم داشت. امیدوارم به شکل مناسبی انجام شود و بخش قابل توجهی از بدهی به بخش خصوصی برای کسانی که واجد شرایط هستند، پرداخت شود.

نظر شما