ویروس کرونا به بازار دلار هم سرایت کرد/ نرخ دلار در بازارهای جهانی به دنبال افزایش تقاضا بالا رفت

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۰:۳۶:۲۰
کد خبر: ۹۵۵۱۳۹
ویروس کرونا به بازار دلار هم سرایت کرد/ نرخ دلار در بازارهای جهانی به دنبال افزایش تقاضا بالا رفت
نگرانی از شیوع ویروس جدید در شرق آسیا باعث شده‎است که تقاضا برای خرید دلار بالا رود و همین افزایش تقاضا، باعث بالا رفتن نرخ دلار در بازرهای جهانی شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا رویترز در گزارشی آورده‎است: به دنبال انتشار بیماری ویروسی مسری جدید در چین بنام کرونا که جان چندین نفر را هم گرفت و گزارشاتی که از ابتلا به این بیماری در برخی کشورهای همسایه چین ارائه شد، دلار از دیگر رقبای خود پیشی گرفت.

شرق آسیا درآمدهای گردشگری خود را از دست می‌دهد

تارو ساساکی، مسئول بخش مطالعات ژاپن در بانک " جی پی مورگان" گفت: نگرانی از شیوع ویروس جدید بیش از همه اقتصاد مالزی و هنگ کنگ را تحت تاثیر قرار خواهد داد که جز مقاصد نخست گردشگران چینی هستند. با این حال انتشار بیماری متوقف نشود، سنگاپور، تایلند، فیلیپین، ژاپن، کره جنوبی و همه شرق آسیا با کاهش درآمدهای گردشگری خود مواجه خواهند شد.

در اروپا نیز به نظر می رسد که با نزدیک شدن برگزیت به سرانجام خود و بازگشت رشد اقتصادی کشورهای اروپایی به محدوده معقول، بانک مرکزی اروپا سایتس پولی خود را تغییر زیادی نخواهد داد.

در آخرین دور از معاملات، پوند با افت ۰.۱ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۷۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۶ درصد عقب نشست تا در محدوده کانال ۱.۱۰ باقی بماند و به ۱.۱۰۲۶ دلار برسد. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۱۴۱ دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۳۵۱۳ دلار سنگاپور مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با صعود ۰.۲۱ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۷.۶۸۸  واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۹۵ دلار اعلام شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۰۹.۲۸۷۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۶۴۸ دلار مبادله شد. هم‌چنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۳۶۹ یوان چین اعلام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز