رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه:

محصولات سامسونگ و ال جی گران نمی‌شوند/ ضمانت و خدمات پس از فروش تا ۱۰ سال ادامه دارد/ تبلیغات این دو برند در صدا وسیما و فضای مجازی ممنوع است

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۵:۱۷:۴۴
کد خبر: ۹۶۴۳۱۳
محصولات سامسونگ و ال جی گران نمی‌شوند/ ضمانت و خدمات پس از فروش تا ۱۰ سال ادامه دارد/ تبلیغات این دو برند در صدا وسیما و فضای مجازی ممنوع است
نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران و رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه، پایین آوردن تابلوهای دو برند «سامسونگ» و «ال جی» را اقدامی اعتراض آمیز در مقابل خروج این دو شرکت از ایران دانست و تاکید کرد: با توجه به موجودی کافی انبارها برای مصرف، هیچ افزایش قیمتی برای محصولات این دو برند اتفاق نخواهد افتاد.

«ابراهیم درستی»، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره پایین آوردن تابلوهای دو شرکت ال جی و سامسونگ از سردر مغازه‌ها اظهار کرد: حدود 13 ماه است که خروج این دو شرکت از ایران آغاز شده و کالاهای خود را بخاطر تحریم‌ها در کشور ما ترخیص نمی‌کنند. در اعتراض به این رفتار قرار شد همه فروشندگان در سطح تهران و کل کشور، تابلوهای این دو برند را پایین کشیده و تبلیغات محصولات آن‎ها در صداو سیما و فضای مجازی ممنوع شود.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران افزود: به دنبال راهکارهای قانونی برای جایگزینی این دو برند هستیم و با عناوین دیگری مثل «سام» محصولات جایگزین سامسونگ وارد بازار می‌شوند.

او افزود: ایران بازار بزرگی برای این دو برند داشت و اگر شرایط دوباره به وضعیت عادی بازگردد، امکان تبلیغات را مجددا فراهم می‌کنیم.

درستی تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی در محصولات این دو برند نباید رخ دهد چون کالا به وفور برای مصرف در بازار و انبارها وجود دارد، البته اگر عده‌ای به دنبال انبار و یا ذخیره کالاها باشند به مشکل بر می‌خورند اما برای مصرف کننده، هیچ محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه خاطر نشان کرد: برای تامین قطعات و یا تعمیر محصولات این دو برند هیچ مشکلی وجود ندارد چرا که این شرکت‌ها مکلفند حداقل تا 10 سال پس از فروش خدمات گارانتی و وارانتی را اجرا کنند و مصرف کنندگان و خریدارانی که تا این تاریخ، خرید کرده‌ باشند با مشکلی در این زمینه مواجه نخواهند شد.

به گفته درستی، شرکت‌های لوازم خانگی داخلی و تولیدکنندگان ملی باید این تهدید را به فرصت تبدیل کرده به تامین نیاز بازار با محصولات داخلی بپردازند.

نظر شما