رئیس صندوق بین المللی پول خواستار شد؛

دولت‌ها و بانک‌های مرکزی آسیب‌های کرونا به اقتصاد را خنثی کنند

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۲۵:۰۲
کد خبر: ۹۶۴۶۱۷
دولت‌ها و بانک‌های مرکزی آسیب‌های کرونا به اقتصاد را خنثی کنند
رییس صندوق بین‌المللی پول خواستار آن شد که دولت‌ها و بانک‌های مرکزی دنیا با مشخص شدن تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کشنده کرونا، برای پاسخ‌دهی مناسب و خنثی‌سازی زیان‌های ناشی از آن اقدام کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از ایبِنا، کریستالینا جورجیئوا که در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، گفت: چند هفته آینده برای ترسیم تصویری کلی و جامع از تاثیر ویروس در چین و جهان، حیاتی خواهد بود. وی ادامه داد: آن‌گاه ما می‌توانیم بر روی اقداماتی بهتر و هماهنگ‌تر برای حمایت از اقتصاد جهانی در برابر یک شوک اقتصادی جدی، کار کنیم؛ اما باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ بله. آیا این کار را خواهیم کرد؟ من در واقع فکر می‌کنم که بله خواهیم کرد.

بر اساس گزارش رویترز جورجیئوا اظهار داشت: این صندوق امیدوار است پس از مشخص شدن تاثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا، دولت‌ها و بانک‌های مرکزی بر روی پاسخی برای خنثی‌سازی آن کار کنند.

جورجیئوا در مورد تلاش برای پیش‌بینی دقیق در شرایط کنونی هشدار داد و گفت: با توجه به کمبود اطلاعات، متخصصانی که تأثیرات اقتصادی این ویروس را پیش‌بینی می‌کنند، موقعیت خود را به خطر می‌اندازند.

 باید برای بهتر شدن شرایط دعا کنیم

رییس صندوق بین المللی پول در پایان تصریح کرد: ما با دقت بالایی داده‌ها را رصد می‌کنیم و البته ما باید برای بهتر شدن شرایط، دعا کرده و برای بدتر شدن آن آماده باشیم.

نظر شما