هماهنگی منطقه آزاد قشم با کادر درمان عامل موفقیت قشم در کنترل شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۲:۲۷:۳۱
کد خبر: ۹۸۵۸۷۴
هماهنگی منطقه آزاد قشم با کادر درمان عامل موفقیت قشم در کنترل شیوع کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان در بازدید از امکانات بیمارستانی، کلینیکی و نقاهتگاه های تجهیز شده در منطقه آزاد قشم، هماهنگی منطقه آزاد قشم با شبکه بهداشت و درمان شهرستان را عامل موفقیت قشم در کنترل شیوع بیماری کووید 19 و نداشتن هیچ آمار فوتی دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، در بازدید حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان به همراه جمعی از معاونان و مدیران سازمانی و شبکه بهداشت شهرستان از کلینیک خلیج فارس و نقاهتگاه های شهر قشم، از تلاش های کادر بهداشت و درمان شهرستان و اقدامات منطقه آزاد قشم قدردانی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان با حضور در مرکز نقاهتگاهی قشم بیان داشت: تمهیدات و آینده نگری سازمان منطقه آزاد قشم از ابتدای آغاز بحران بیماری کروناویروس و آمادگی کادر بهداشت و درمان شهرستان قشم عاملی جهت مدیریت بهینه و جلوگیری از شیوه بیماری بوده به گونه ای که تاکنون 28 بیمار و بدون هیچ فوتی در جزیره گزارش شده است.

وی افزود: اقدام به موقع سازمان منطقه آزاد قشم برای تجهیز و تهیه اقلام ضدعفونی و بهداشتی،  افزایش تعداد تخت های بیمارستانی به منظور تامین فضای درمانی برای بیماران احتمالی و پیش بینی نقاهتگاه برای بیماران در حال بهبود، در سطح کشور و جهان، اقدامی بی مانند است.

به گفته فرشیدی، اختصاص دو بخش هتلینگ جزیره با رعایت استانداردهای جهانی نه تنها وجه انسانی و بهداشتی را کاملا رعایت کرده، توانسته درراستای عمل به مسوولیت های اجتماعی این سازمان به گونه ای بسیار عالی عمل کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان با اشاره به فضای آرام حاکم بر جزیره و مدیریت خوب شرایط اورژانس بیماری کووید 19 در قشم گفت: شرایط حاکم بر قشم برای مسوولان بهداشت استان دلگرم کننده بوده و امکان خروج جزیره قشم از حالت قرنطینه و آغاز به کار برخی از فعالیت های اقتصادی را زودتر از جاهای دیگر کشور مهیا می سازد.

نظر شما