وقتی برنج ۸ هزارتومانی ۲۰۸ هزار تومان فروخته می‌شود/ تخلف فروشگاه رفاه در توزیع برنج‌های دولتی

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۲:۱۶:۴۳
کد خبر: ۹۹۶۷۳۵
دولت، وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار با هدف تنظیم بازار ماه رمضان و تامین اقلام مورد نیاز مردم در این ایام به توزیع برنج خارجی با قیمت ۸ هزار تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرداخته اما فروشگاه رفاه می‌گوید اول باید ۲۰۰ هزار تومان از ما خرید کنید تا برنج دولتی را به شما بفروشیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت برنج و به منظور ایجاد ثبات در بازار مواد غذایی در آستانه ماه رمضان و تامین مایحتاج اساسی مردم به توزیع اقلامی از جمله برنج با قیمت‌های مصوب اقدام کرد.

از جمله این اقلام روغن، شکر و  ۱۵۰ هزار تن برنج خارجی به قیمت ۸ هزار تومان در هر کیلو بود که از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه در فروشگاه‌ها و مراکز توزیع منتخب توسط شرکت بازرگانی دولتی توزیع شد.

اما مشاهدات میدانی از روز گذشته حاکی از تخلف عجیبی در برخی شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برای فروش این برنج دولتی است.

این فروشگاه برای فروش برنج تنظیم بازار میان قشر کمتر برخوردار، شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی از فروشگاه رفاه گذاشته‌است و پس از آن اجازه خرید برنج کیلویی ۸ هزار تومانی را می‌دهد.

در گفت و گوی برنا با شرکت بازرگانی دولتی، این شرکت اعلام کرد هیچ‌گونه محدودیتی برای فروش این اقلام وجود ندارد و عرضه و فروش آن‌ها هیچ‌گونه شرط یا پیش شرط خاصی ندارد.

از سوی دیگر خبرنگار برنا این موضوع را با "رسول محمدی"، مدیر کل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در میان گذاشت اما متاسفانه پس از گذشت یک روز هیچ پاسخ و توضیحی از جانب این مقام مسئول دریافت نشد.

روزهایی که اقتصاد کشور با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند و قشر آسیب پذیر جامعه هر روز برای تامین معیشت خود سختی‌های بیشتری را متحمل می‌شود و از سویی دولت با تمام دغدغه‌های متعدد تلاش می‌کند با راهکارهایی مثل توزیع اقلام اساسی مانع آشفتگی بازار مواد غذایی شده و حداقل نیازهای خانوار را با قیمت‌های پایین‌تر به دست آن‌ها برساند، تخلفی به این وضوح و گذاشتن شرط خرید ۲۰۰ هزار تومانی برای افرادی که به خرید مواد غذایی اساسی روی آورده‌اند، به سخره گرفتن مردم و سوء استفاده از نیازهای آن‌هاست و قطعا برخوردی قاطع و جدی از سوی مسئولان ذیربط را می‌طلبد که خبرگزاری برنا در راستای مسئولیت رسانه‌ای خود قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز