عدم تکمیل تحقیقات تاکنون در خصوص سویه جدید کرونا

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۹۲۱
عدم تکمیل تحقیقات تاکنون در خصوص سویه جدید کرونا
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز با اشاره به اینکه هنوز مورد مثبت سویه جدید کرونا مشاهده نشده است، گفت: ورود این سویه به ایران اجتناب ناپذیر است و راه مقابله با آن تنها رعایت اصول بهداشتی و واکسینه شدن است؛ هنوز تحقیقات در خصوص این سویه جدید تکمیل نشده است.

به گزارش برنا؛ مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان البرز با اشاره به اینکه دز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال در البرز تزریق می‌شود، گفت: تزریق دز سوم بهتر است پس از ۴ ماه از تزریق دومین دز واکسن انجام شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز بیان کرد: توصیه می‌شود افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و گروه‌های سنی بالا حتما دز سوم واکسن را دریافت کنند؛ شرایط امروز کرونا را مدیون واکیسنایون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

بابایی در بخش دیگری در خصوص سویه جدید بیماری کرونا با اشاره به اینکه تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: هنوز مورد مثبتی از این بیماری در کشور مشاهده نشده است اما با توجه به وجود بیماری در کشورهای همسایه ورود آن به ایران اجتناب ناپذیر است.

وی یادآور شد: تنها راه مقابله با سویه جدید بیماری کرونا علاوه بر واکسینه شدن در برابر بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در بخش دیپری با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته هیچ مورد فوتی کرونا در البرز مشاهده نشده است، بیان کرد: پارت جدید واکسن آسترازانکا به زودی تأمین و در مراکز واکسیناسیون توزیع خواهد شد. در خصوص تأمین واکسن مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

نظر شما
پرونده ویژه