دادستان کرمانشاه مطرح کرد:

حمایت دستگاه قضایی در کرمانشاه از برخورد با کشف حجاب در خودرو

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۰:۰۷:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۸۸۶۱
حمایت دستگاه قضایی در کرمانشاه از برخورد با کشف حجاب در خودرو
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: دستگاه قضائی کرمانشاه از طرح برخورد با کشف حجاب در خودرو حمایت می‌کند.

به گزارش برنا؛ شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه صبح امروز با تاکید بر اینکه خودرو حریم شخصی نیست، گفت: کشف حجاب و عادی سازی بی حجابی در جامعه اقدامی خلاف ارزش‌ها و هنجارهای جامعه و خلاف قانون است.

او به اجرای طرح مقابله با کشف حجاب در خودرو اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه قانونگذار عدم رعایت حدود حجاب اسلامی و کشف حجاب در خودرو را موجب جریمه و مجازات می‌داند، بنابراین اجرای این طرح توسط نیروی انتظامی مورد حمایت دستگاه قضائی قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با بیان اینکه نیروی انتظامی باید به وظایف قانونی خود برای برخورد با ناهنجاری‌ها عمل کند، گفت: در صورتی که عدم رعایت حجاب و عفاف در یک خودرو برای اولین بار صورت گیرد، پلیس صرفاً یک پیام هشدار برای مالک خودرو ارسال می‌کند.

او ادامه داد: با تکرار این عمل برای بار دوم توجیه و اخذ تعهد از مالک در دستور کار قرار خواهد گرفت و با تکرار آن برای بار سوم توقیف خودرو را به دنبال دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه افزود: اگر این عمل برای بار چهارم تکرار شود، علاوه بر توقیف خودرو، مالک با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های حوزه فرهنگ برای کاهش نرخ بی حجابی باید پای کار باشند، گفت: در کنار برخورد قانونی باید اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

کرمی علت اصلی اجرای طرح صیانت از عفاف و حجاب در خودروها را حفظ نظم جامعه و رعایت نظم عمومی اعلام کرد.

نظر شما