رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام پیشنهاد داد؛

مسئولین کشور بخشی از عوارض خروج زائران اربعین به استان ایلام اختصاص دهند

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۲:۳۵:۵۶
کد خبر: ۷۷۵۷۹۹
مسئولین کشور بخشی از  عوارض خروج زائران اربعین به استان ایلام اختصاص دهند
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام در اولین نشست شورای پیام‌رسانان سلامت ایلام پیشنهاد داد: برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین، بخشی از عوارض خروج زائران به استان ایلام اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، کریم همتی در نشست مشترک هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود بخشی از پولی که بابت خروج زائران از کشور اخذ می‌شود، در اختیار استاندار ایلام و یا دانشگاه علوم‌پزشکی قرار بگیرد تا زیرساخت‌های استان برای پذیرایی از حجم عظیم زائران حسینی مهیا شود.

 

او تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی استان در ایام اربعین که از این پس به سمت فصل گرما می‌رود و مشکل اسکان زائران، یک فضای فیزیکی مناسب و ثابت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار بگیرد تا خدمات رسانی آن مکان علاوه بر ایام اربعین، به صورت مداوم و در طول سال نیز انجام بگیرد.

همتی عنوان کرد: از مسئولین نظام جمهوری اسلامی می‌خواهیم که به این مهم توجه کنند.

او یکی از اتفاقات خوب در ایام اربعین را اهداء 150 میلیارد ریال تجهیزات توسط وزارت بهداشت به استان ایلام اعلام کرد که این موضوع می تواند به بهینه کردن شرایط بهداشت و درمان استان کمک کند.

ارائه 600 هزار خدمت به زائران اربعین 97

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام اعلام کرد: در ایام اربعین امسال 600 هزار خدمات به زائران ارائه شد که بیشتر این خدمات توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.

او گفت: همچنین در این ایام 78 هزار و 661 زائر به بیمارستان های علوم پزشکی در مرز مهران مراجعه کردند که از این تعداد 818 نفر خارجی بوده و 70 هزار و 668 نسخ دارویی نیز ثبت شده است.

همتی با بیان اینکه وزارت بهداشت و استانداری ایلام در راستای خدمت رسانی به زائران از حوزه سلامت حمایت کردند، افزود: یک هزار و 200 نیروی عملیاتی در مرز مهران و مسیرهای ورودی حضور فعال داشتند و تمام جناح های سیاسی، اجتماعی و همه مردم در این مدت فعالیت گسترده ای داشتند که از سال 83 تاکنون در نوع خود بی نظیر است.

او در خصوص فوتی‌ها و جراحی‌های ایام اربعین افزود: در این مدت 9 زائر در حوادث جاده ای در راه های مواصلاتی به مرز مهران فوت شدند و تعداد یک هزار و 221 مورد عمل جراحی نیز در سطح بیمارستان های استان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین 150 دستگاه آمبولانس،10 اتوبوس آمبولانس و 9 هلی کوپتر نیز به زائرین اربعین ارائه خدمت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز