همه چیز درباره جوان سازی پوست

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۵:۲۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۴۲۵۶۶
همه چیز درباره جوان سازی پوست
دلایل مختلفی وجود دارد که فرد به خاطر آن‌ها به پزشک متخصص زیبایی مراجعه می‌کند. نیاز به جوانسازی پوست، رفع نقایص صورت بعد از تصادفات یا حوادث دیگر، اصلاح ایرادات ژنتیکی و… از جمله این دلایل می‌باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برای حفظ جوانی و اصلاح ایرادات چهره روش‌های زیادی در علم پزشکی زیبایی وجود دارد که قطعاً نام آن‌ها را شنیده‌اید یا در تبلیغات متعدد شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. برای مثال زاویه سازی صورت، بوتاکس پیشانی ‍و … از جمله عمل‌های زیبایی هستند که طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. دلایل مختلفی وجود دارد که فرد به خاطر آن‌ها به پزشک متخصص زیبایی مراجعه می‌کند. نیاز به جوانسازی پوست، رفع نقایص صورت بعد از تصادفات یا حوادث دیگر، اصلاح ایرادات ژنتیکی و… از جمله این دلایل می‌باشد.

علاوه بر کاری‌هایی که می‌توانید برای اصلاح معایب صورت انجام دهید، برای زیبایی و طراوت بدن هم پیشنهاد‌هایی برای شما وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها استفاده از لیزر برای حذف مو‌های زائد است و برای مثال  لیزر بیکینی  که تا حد زیادی به حفظ بهداشت هم کمک می‌کند. پیرامون مزایا و معایب عمل‌های زیبایی عقاید مختلفی وجود دارد که می‌خواهیم در این باره بیشتر بحث کنیم و به طور ویژه به دو عمل زاویه سازی صورت و بوتاکس پیشانی بپردازیم.

زاویه سازی فک

در برخی افراد استخوان فک بزرگ است یا زاویه آن از نظر استاندارد‌های زیبایی مناسب نیست. مخصوصاً در خانم‌ها این حالت باعث می‌شود که چهره ظرافت نداشته باشد و زیبایی‌ صورت را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین اگر اهل رژیم‌های سخت برای لاغری باشید، متوجه می‌شوید که بعد از لاغری لطافت چهره را از دست داده‌اید و پوست اطراف چانه دچار افتادگی شده است. برای اصلاح تمام ایراداتی که گفتیم زاویه سازی فک می‌تواند راه حل مناسبی باشد. روش‌های مختلف برای زاویه سازی صورت وجود دارد که در ادامه به بررسی کلی آن می‌پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را عنوان خواهیم کرد.

زاویه سازی فک با تزریق ژل

زاویه سازی فک با تزریق ژل به این صورت است که ابتدا به پزشک متخصص مراجعه می‌کنید و او با بررسی آناتومی صورت و به‌ خصوص فک شما تصمیم می‌گیرد در چه قسمت‌هایی ژل تزریق کند. انواع مختلفی از ژل وجود دارد که بهترین آن‌ها ژل هیالورونیک اسید است و تأثیر آن تا مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند. این عمل زیبایی سرپایی است و در مطب پزشک انجام می‌شود. تنها برای کاهش درد تزریق، پزشک از پماد‌های بی‌حسی استفاده می‌کند.

مزایای زاویه سازی صورت با تزریق ژل

  • این عمل اختلالی در زندگی فرد ایجاد نمی‌کند، تنها بعد از چند روز ورم از بین رفته و نتیجه مشخص می‌شود.
  • اگر از ژل‌های با کیفیت استفاده شود، هیچ گونه آلرژی مشاهده نمی‌شود.
  • ماندگاری این عمل از ۶ ماه تا ۳۶ متغیر است که این مورد بستگی به نوع ژل و خصوصیات بدن فرد دارد.

معایب زاویه سازی صورت با تزریق ژل

  • ممکن است بعد از کاهش تورم صورت متوجه شوید که زاویه سازی به طور متقارن انجام نشده است.
  • تزریق ژل برای برخی افراد بسیار دردناک است که احتمالاً به آستانه تحمل درد مرتبط است.
  • اگر از ژل‌های بی‌کیفیت استفاده شود، آلرژی و عفونت‌های شدیدی بوجود می‌آید.

زاویه سازی فک با تزریق چربی

در این شیوه ابتدا از قسمت‌هایی از بدن که چربی اضافه دارند، با استفاده از سرنگ‌، چربی استخراج می‌شود. سپس با کمک دستگاه‌های مخصوص، چربی فرآوری و جداسازی می‌شود و بعد این چربی به قسمت‌هایی از فک که لازم است تزریق می‌گردد.

مزایای زاویه سازی فک با تزریق چربی

  • از آنجایی که چربی از بدن فرد برداشت شده، حساسیتی به همراه ندارد.
  • این عمل سرپایی است و بدون بیهوشی عمومی انجام می‌شود.
  • نتیجه عمل بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

معایب زاویه سازی فک با تزریق چربی

  • ممکن است برای برخی افراد برداشت چربی با درد زیادی همراه باشد.
  • اگر بدن فرد دارای ویژگی‌های خاصی باشد ممکن است که چربی تزریق شده در زمان کمی جذب شده و دوباره چهره به حالت قبل برگردد.

یکی دیگر از سرویس هایی که کلینیک رخ آرا ارائه می دهد لیزر صورت است که می توانید درباره این خدمت هم اطلاعات بیشتری با مراجه به سایت www.rokharaclinic.com کسب کنید.

زاویه سازی صورت با نخ

برای این عمل پزشک از نخی قابل جذب مانند نخ بخیه استفاده می‌کند. به این صورت که نخ را از قسمتی از پوست وارد کرده و در قسمت دیگری سر آن را بیرون می‌آورد. این نخ عضلات را بالا‌تر می‌کشد و فرم خوبی به چهره می‌دهد.

مزایا زاویه سازی فک با نخ

  • این عمل دارای دوران نقاهت کوتاهی است و نتایج آن به سرعت مشخص می‌شود.
  • ماندگاری این عمل طولانی است.

معایب زاویه سازی فک با نخ

  • اگر پزشک ماهر نباشد و نخ از نواحی درستی وارد نشود نتیجه قابل قبول نخواهد بود.
  • ممکن است سر نخ‌هایی که از پوست بیرون آمده‌اند عفونت کنند.
  • ممکن است فرد وجود نخ را تا مدتی یعنی تا زمان جذب نخ‌ها حس کند و این حس ناخوشایند باشد.

بوتاکس پیشانی

یکی دیگر از عمل‌های پر طرفدار زیبایی که به صورت سرپایی انجام می‌شود، بوتاکس پیشانی است. در‌ واقع با تزریق بوتاکس در پیشانی پس از دو هفته چروک‌ها از بین می‌روند و پیشانی صافی خواهید داشت که تاثیر مهمی در جوانسازی چهره دارد. البته از تزریق بوتاکس برای از بین بردن چروک‌های اطراف چشم و چین‌های ریز دور لب هم استفاده می‌شود، اما بوتاکس پیشانی در بین آقایان و خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارد زیرا این عمل با از بین بردن خط اخم، چهره‌ را شاداب‌تر و مهربان‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این‌ها تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی نسبت به نواحی دیگر صورت معایب کمتری دارد و نتیجه‌ای که بودجود می‌آورد در اکثر موارد رضایت‌بخش است.

 
   

البته اگر تصمیم گرفته‌اید برای از بین بردن خطوط پیشانی از تزریق بوتاکس استفاده کنید، حتماً باید این نکته را هم در نظر بگیرید که بوتاکس تنها می‌تواند چروک‌های سطحی و چروک‌هایی که چندان عمیق نشده‌اند را از بین ببرد. برای مثال اگر ۵۰ سال دارید و از ۲۰ سال پیش به مرور یک خط اخم عمیق بین ابرو‌های شما ایجاد شده، نباید انتظار داشته باشید که تزریق بوتاکس نتیجه صددرصد به همراه داشته باشد. هر چند که حتی در مواردی که چروک عمیق است بوتاکس می‌تواند آن را تا حدی صاف کند، ولی برای از بین بردن کامل چروک‌های عمیق باید از عمل‌های دیگری مانند تزریق ژل یا چربی استفاده کنید. برای تصمیم گیری در این زمینه بهتر است معایب و مزایای تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی را بررسی کنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

مزایای تزریق بوتاکس پیشانی

  • تزریق بوتاکس تنها بعد از ۲ هفته نتیجه می‌دهد و چروک‌های سطحی و نیمه عمیق را از بین می‌برد.
  • این عمل سرپایی است و درد آن قابل تحمل برای همه افراد می‌باشد.
  • اگر در سنین جوانی مثلاً بعد از ۳۰ سالگی از بوتاکس استفاده کنید و طبق برنامه منظم آن را تکرار نمایید احتمالاً در آینده چروک‌های بیشتری بوجود نمی‌آیند.

معایب تزریق بوتاکس پیشانی

  • برخی افراد ممکن است به بوتاکس حساس باشند ولی موارد آلرژی به بوتاکس نادر هستند.

به یاد داشته باشید که برای تزریق بوتاکس حتماً به متخصص مطمئن و با تجربه مراجعه کرده و از بهترین مارک‌های بوتاکس استفاده کنید.

امیدواریم نکاتی که درباره تزریق بوتاکس پیشانی و زاویه سازی صورت نام بردیم برای شما مفید واقع شوند و بهتر تصمیم بگیرید اما به یاد داشته باشید که برای کسب نتیجه رضایت بخش در انجام هرگونه عمل زیبایی از زاویه سازی صورت تا بوتاکس و تزریق ژل و حتی برای اعمال ساده‌تری مانند لیزر بیکینی باید بهترین پزشکان و کلینیک‌های زیبایی را انتخاب کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز