چطور می‌توانم یک سایت بسازم؟ (ساده‌ترین روش)

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۰۹:۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۸۷۰۴
چطور می‌توانم یک سایت بسازم؟ (ساده‌ترین روش)
هدف شما هر چیزی که باشد، با کمک سایت می‌توانید به آن برسید. البته قبل از آن، کمی با روند ساخت سایت درگیر می‌شوید. البته نگران آن نباشید، ما در این مطلب کامل شما را راهنمایی کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هدف شما هر چیزی که باشد، با کمک سایت می‌توانید به آن برسید. از ساخت سایت، چه هدف و برنامه‌ای دارید؟

  • می‌خواهید خودتان را بیشتر معرفی کرده و یک رزومه قوی داشته باشید؛
  • قصد دارید، در مورد یک موضوع خاص، محتوا تولید کنید و در سایت منتشر کنید؛
  • یا اینکه، می‌خواهید یک محصول را در سایت بفروشید؛

هدف شما هر چیزی که باشد، با کمک سایت می‌توانید به آن برسید. البته قبل از آن، کمی با روند ساخت سایت درگیر می‌شوید. البته نگران آن نباشید، ما در این مطلب کامل شما را راهنمایی کنیم. 

ساده‌ترین روش ساخت سایت چیست؟

بدون شک اولین سوالی که در ذهن خیلی‌ها ایجاد می‌شود این است که چگونه یک سایت درست کنیم؟ چند روش برای ساخت سایت وجود دارد. اما سوال این‌جاست که کدام روش برای شما مناسب‌تر است؟ جواب این سوال به دو عامل بستگی دارد. اول تجربه و دانش شما در زمینه طراحی سایت و دوم بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید.

یکی از روش‌های ساخت سایت این است که با یک شرکت قرارداد ببندید تا برای شما سایت طراحی کنند. این روش نیازی به دانش فنی ندارد و شرکت موردنظر صفر تا صد کارهای ساخت سایت را انجام می‌دهد.

روش دیگر این است که خودتان با استفاده از وردپرس یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا سایتی را ایجاد کنید. برای این کار لازم است که طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا را یاد بگیرید.

اما روش سومی هم وجود دارد که استفاده از سایت سازها یا فروشگاه سازها برای ساخت فروشگاه اینترنتی یا سایت است. کار با این سرویس‌ها آن قدر راحت و ساده است که هرکسی بدون نیاز به دانش و تخصص در زمینه طراحی سایت می‌تواند به راحتی سایت دلخواه خودش را ایجاد کند.

از هر روشی که استفاده کنید، باید یک دامنه برای سایت انتخاب کنید:

دامنه مناسب برای سایت انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در ساخت وبسایت باید به آن توجه کنید، انتخاب دامنه مناسب است. دامنه سایت شما باید تا حد امکان کوتاه و ساده باشد. همچنین به راحتی در ذهن بماند و معنادار باشد. برای پیدا کردن اسم مناسب نباید عجله کنید و مدتی وقت بگذارید تا نامی خوب برای سایت داشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که خیلی از من می‌پرسند، تفاوت دامنه ir. و com. است. تفاوت اصلی این دو پسوند در استفاده از خدمات تبلیغاتی گوگل است. احتمالا تا الان در سرچ‌های گوگل دیده‌اید که تعدادی از لینک‌ها قبل‌شان دو حرف Ad نوشته شده است. این لینک‌ها تبلیغاتی هستند و چون صاحب سایت به گوگل هزینه تبلیغات داده، لینکش در جستجوی شما آمده است. متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، دامنه‌های .ir امکان استفاده از این قابلیت را ندارند.

طراحی سایت

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

اگر کار ساخت سایت را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید حداقل باید 2 یا 3 میلیون تومان هزینه کنید. البته این مبلغ را شرکت‌ها برای ساخت یک سایت معمولی با وردپرس می‌گیرند. اما اگر بخواهید سایت اختصاصی داشته باشید، باید بدانید که قیمت طراحی سایت به صورت اختصاصی حداقل 40 میلیون تومان است.

هزینه استفاده از سایت سازها به شرکت ارائه دهنده خدمات بستگی دارد. به عنوان مثال سایت ساز پرتال که یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربرترین سایت سازهاست برای یک سایت معمولی سالانه 540 هزار تومان دریافت می‌کند. پکیج‌های فروشگاه ساز پرتال هم از سالانه 1.080.000 تومان شروع می‌‍شود.

برای راه‌اندازی سایت چه مدارک و مجوزهایی نیاز است؟

اگر بخواهید یک کسب و کار سنتی و فیزیکی داشته باشید باید مدتی طولانی دوندگی و کاغذبازی کنید تا بتوانید مجوزهای راه‌اندازی فعالیت خود را بگیرید. اما یکی از ویژگی‌های خوب کسب و کار اینترنتی این است که به مجوز خاصی برای شروع فعالیت نیاز ندارید. فقط در صورتی که قصد دریافت درگاه بانکی مستقیم را دارید و یا می‌خواهید اعتماد مشتریان به شما بیشتر شود، می‌توانید نماد اعتماد دریافت کنید. گرفتن ای‌نماد اجباری نیست اما به راحتی می‌توانید بدون خارج شدن از منزل و به صورت اینترنتی آن را دریافت کنید.

چرا باید سایت اینترنتی داشته باشم؟

افرادی هستند که در خانه نشسته‌اند و از طریق اینترنت کسب درآمد می‌کنند. این در حالی است که خیلی‌ها صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و در ترافیک و شلوغی به محل کارشان می‌روند. شما باشید کدام را انتخاب می‌کنید؟ مخصوصا در این شرایطی که به خاطر کرونا، ترجیح می‌دهیم زیاد از خانه خارج نشویم. 

شما هم بدون شک و تردید، همین الان سایت تان را درست کنید. برای این کار پرتال را امتحان کنید. همان موقع که  سایت را درست می‌کنید، می‌توانید با آن کار کنید. تا 7 روز هم می‌توانید رایگان با آن کار کنید. 

راستی اگر سؤالی راجع به کار با پرتال، برایتان پیش آمد، تیم پشتیبانی همواره در کنار شماست و می توانید روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روز‌های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 با شماره 63404-021 داخلی 2 از تماس بگیرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز