عیب یابی، سرویس و تعمیر آبگرمکن دیواری و ایستاده

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۱:۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۹۳۸۴
عیب یابی، سرویس و تعمیر آبگرمکن دیواری و ایستاده
اگر از آبگرمکن دیواری یا ایستاده استفاده می‌کنید، ممکن است مواردی نظیر گرم نشدن آب آبگرمکن، کم فشار شدن آب گرم، خاموش شدن آبگرمکن، روشن نشدن شعله آن را تجربه کرده باشید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اگر از آبگرمکن دیواری یا ایستاده استفاده می‌کنید، ممکن است مواردی نظیر گرم نشدن آب آبگرمکن، کم فشار شدن آب گرم، خاموش شدن آبگرمکن، روشن نشدن شعله آن را تجربه کرده باشید.

نگران نباشید. چنین مشکلاتی، برای هر نوع آبگرمکنی رخ می‌دهد. بهترین کار این است که یک تعمیرکار قابل اعتماد برای تعمیر آبگرمکن دیواری و یا ایستاده خود پیدا کنید. تعمیرکاری که در زمینه عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان، آبگرمکن ایستاده و مخزن دار تخصص داشته باشد.

عیب یابی و آموزش تعمیر آبگرمکن دیواری

همان طور که بالاتر اشاره شد، مشکلاتی ممکن است برای انواع آبگرمکن دیواری به وجود آید. ممکن است در این لحظات سخت و اعصاب خردکن، سریع در دفترچه تلفن خود به دنبال شماره تعمیرکار آبگرمکن بگردید. همان نصابی که آبگرمکن را برایتان نصب کرد.

اما گاهی نیز ایرادات به وجود آمده، به آسانی توسط خودتان قابل رفع است. در ادامه اقداماتی را به شما معرفی کرده‌ایم که خودتان می‌توانید برای عیب یابی انجام دهید.

اما در صورت بروز مشکلات جدی‌تر نظیر جرم گیری، بهتر است در اولین فرصت برای سرویس یا تعمیر آبگرمکن خود اقدام کنید.

1. تعمیرات مشعل

گاهی اوقات آبگرمکن دیواری روشن نمی‌شود. در واقع جرقه در سیستم اتفاق نمی‌افتد و مشعل روشن نمی‌شود. در این صورت باید مشعل آبگرمکن تعمیر شود.

اگر صافی شمعک یا صافی مجرای هوا دچار گرفتی و رسوب شده است، باید جرقه زن و مشعل را تمیز کنید.

اگر مشعل روشن می‌شود، اما سریعا خاموش می‌شود، فندک پیزوالکتریک یا خود الکترود دچار خرابی یا شکستگی شده یا ترموکوپل خراب شده است.

اقدام به موقع برای سرویس آبگرمکن، تا میزان 90% از رخ دادن مشکلات این چنینی جلوگیری می‌کند.

2. تعمیرات نشتی گاز

یکی از مواردی که معمولا برای آبگرمکن گازی رخ می‌دهد، نشتی گاز است. نشتی گاز بسیار خطرناک است.

اگر احساس کردید از آبگرمکن بوی گاز می‌آید، بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید سیستم گاز رسانی، لوله‌ها و تمامی واشرها را بررسی کند.

3. تعمیرات نشتی آب

نشتی آب از آبگرمکن نیز در انواع آبگرمکن دیواری مشاهده می‌شود. مبدل حرارتی سیستم نقش اصلی در ایجاد نشتی آب ایجاد می‌کند.

در صورتی که نشتی آب را مشاهده کردید، هنگام تعمیر آبگرمکن، مبدل حرارتی، لوله‌های انتقال سیال حرارتی، اتصالات، واشرها و رگولاتور بررسی شود. به عنوان مثال ممکن است رگولاتور سوراخ شده باشد، یا اینکه واشرها کهنه شده باشند.

4. داغ شدن بیش از حد آب

تصور کنید در حمام، آب گرم را باز می‌کنید. پس از روشن شدن آبگرمکن، آب بیش از حد داغ از لوله‌ها خارج می‌شود. داغ شدن بیش از حد آب، ممکن است دستگاه شما را با مشکل روبه‌رو کند.

در این صورت کاری که شما می‌توانید انجام دهید این است که دمای آبگرمکن را بررسی و تنظیم کنید. اگر دمای آبگرمکن زیاد است، می‌توانید با کم کردن دما، مشکل را رفع کنید.

اما اگر آب همچنان داغ و در حد جوش است، بهتر است برای عیب یابی و تعمیر آبگرمکن اقدام کنید. زیرا نیاز است که شیر تنظیم توسط تعمیرکار تعویض شود.

5. داغ نماندن آب در حین استفاده

سرد و گرم شدن مداوم آب از مشکلات رایجی است که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم. در صورتی که آبگرمکن پس از روشن شدن، برای مدتی آب را گرم می‌کند اما پس از چند دقیقه خاموش می‌شود، باید آبگرمکن عیب یابی شود.

ابتدا درجه حرارت آبگرمکن را بررسی کنید. اگر نیاز است که دمای آن را افزایش دهید.

اما اگر با افزایش حرارت آبگرمکن همچنان آب داغ نمی‌ماند، احتمالا آبگرمکن دیواری جرم گرفته است. جرمگیری آبگرمکن باید هر 6 ماه یا حداکثر سالی یک بار انجام شود.

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3115

تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان b3115

آبگرمکن دیواری بوتان نام آشناترین برند آبگرمکن دیواری در ایران است. خوشبختانه قطعات آبگرمکن b3115 یا مدل‌های دیگری مثل b3118 یا b3315if در ایران در دسترس است و بدون دغدغه می‌توانید آن را تعمیر کنید.

متخصصین تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان بر این باورند که در صورتی که به موقع برای رفع مشکلات آبگرمکن خود اقدام کنید، می‌توانید عمر دستگاه خود را بالا ببرید. در این صورت نیازی نیست که آبگرمکن جدید تهیه کنید، یا قطعات مهم دستگاه را تعویض کنید.

تعمیر آبگرمکن تهران

در شهر بزرگی مانند تهران، یافتن متخصصین برای تعمیرات آبگرمکن ممکن است دشوار باشد. فرقی نمی‌کند در کدام یک از محلات تهران مانند ولیعصر، نارمک، ونک، تجریش، جوادیه، تهرانپارس، بلوار فردوس، پاسداران و ... هستید. می‌توانید بهترین و نزدیک‌ترین تعمیرکار را برای تعمیر آبگرمکن تهران پیدا کنید.

برای بررسی دقیق‌تر مشکل آبگرمکن، تعمیرکار در محل شما حاضر می‌شود و پس از بررسی، می‌تواند علت آن را پیدا کند. برای سریع‌تر شدن روند تعمیرات آبگرمکن در تهران، تعمیرکاری را پیدا کنید که:

  1. در محلی نزدیک به محل شما باشد؛ 2. متخصص تعمیر آبگرمکن در تهران باشد.

تعمیر آبگرمکن ایستاده

در ایران انواع آبگرمکن ایستاده، آبگرمکن دیواری و مخزنی مورداستفاده است. آبگرمکن ایستاده معمولا ظرفیت بالاتری دارند، اما به علت اینکه فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های بزرگ مورد استفاده است.

آبگرمکن ایستاده نیز همچون آبگرمکن دیواری، به مرور زمان دچار مشکلاتی خواهد شد. روشن نماندن شعله، گرم شدن بیش از حد آب و دود دادن مشعل از رایج‌ترین مشکلاتی است که دارندگان آبگرمکن دیواری با آن روبه‌رو می‌شوند. با این حال تعمیر آبگرمکن ایستاده پیچیده نیست.

تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده، تنظیم درجه آبگرمکن ایستاده، تعمیر ترموکوپل آبگرمکن ایستاده، تعویض مخزن آبگرمکن ایستاده از مواردی است که تعمیرکار متخصص به خوبی می‌تواند از عهده آن برآید.

تعمیرات آبگرمکن در تهران

هزینه تعمیر آبگرمکن

تعمیر آبگرمکن شامل طیف وسیعی از خدمات و اقدامات می‌شود. هزینه تعمیر آبگرمکن نیز متناسب با اقداماتی که تعمیرکار انجام می‌دهد، نرخ متفاوتی دارد.

اگر یکی از قطعات آبگرمکن خراب است و نیاز به تعویض آن دارید، هزینه تعویض قطعه به طور مستقیم بر هزینه تعمیرات تاثیر می‌گذارد. گاهی نیز لازم است که آبگرمکن را برای عیب یابی به تعمیرگاه ببرید. در این صورت دستمزد تعمیرکار در هزینه تعمیر آبگرمکن موثر خواهد بود.

اگر مستاجر هستید، در صورتی که هزینه تعمیر آبگرمکن جزیی است با شماست. اما برای تعمیرات اساسی، با صاحبخانه خود در تماس باشید.

فارغ از برند و مدل آبگرمکن، اگر دستگاه شما دچار خرابی شده است، می‌توانید بهترین تعمیرکار آبگرمکن را از طریق خدمت از ما پیدا کنید.

با ثبت سفارش در وب سایت خدمت از ما، در کمتر از 15 دقیقه می‌توانید بهترین متخصصین تعمیر آبگرمکن را در شهر موردنظر خود مانند تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و ... پیدا کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز