یک وکیل متخصص می‌تواند کسب‌وکارها را از دعاوی مالکیت فکری در امان نگه دارد!

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۵:۵۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۹۱۲۳۹
یک وکیل متخصص می‌تواند کسب‌وکارها را از دعاوی مالکیت فکری در امان نگه دارد!
سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصر به فرد، مقرون به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی ارائه می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دنیای امروز دنیای ایده‌ها است و حتی می‌توان گفت که هر کسب‌وکاری در ابتدا یک ایده بوده است. این ایده‌ها گاهی توانایی و کشش این امر را دارند که در صورت اجرایی شدن، آن کسب‌وکار را به سود سرشار برسانند. به همین خاطر حمایت از آن نیز روزبه‌روز به مسئله حیاتی‌تر، مهم‌تر و در عین حال چالش‌برانگیزتر تبدیل می‌شود.

حفاظت از مالکیت فکری و کپی‌رایت کسب‌وکارها از این جهت مهم است که دارایی نامحسوس ولی در عین حال بسیار مهم محسوب می‌شود که ممکن است مورد استفاده یا سواستفاده قرار بگیرد. به این معنا که از جنبه‌های مختلفی می‌تواند برای یک شرکت یا سازمان مثمر ثمر باشد. به عنوان مثال به عنوان ابزاری برای تبلیغات، ثبت برند و ایجاد اعتبار برای شرکت به کار گرفته می‌شود. هر کسب و کاری مالک چنین دارایی‌ای هست چه از آن آگاه باشد چه نباشد.

متداولترین دعاوی مالکیت فکری

بسیاری از افراد و کسب‌وکارها ممکن است برای یک بار هم که شده در خصوص مالکیت فکری خود یا سازمانشان با چالش روبرو شوند. از متداول‌ترین دعواهایی که در خصوص این حوزه در جریان است می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دعاوی مالکیت فکری تولید نرمافزار
  • دعاوی مالکیت فکری ثبت برند تجاری
  • دعاوی مالکیت فکری محصولات دانش بنیان
  • دعاوی مالکیت فکری ثبت اختراع و پتنت
  • دعاوی مالکیت فکری طرحهای صنعتی

شما چه به عنوان یک فرد چه به عنوان صاحب یک کسب‌وکار همواره‌ در معرض مخاطراتی خواهید بود که در صورت غفلت و بی‌توجهی‌تان به مسائل حقوقی مالکیت فکری، دچار خسارات بعضاُ جبران‌ناپذیری در آینده خواهید شد.

اگر مالکیت فکری کسبوکارتان نقض شد چه کاری باید انجام دهید؟

فراموش نکنید که قوانین مالکیت فکری برای محافظت از ایده‌‌ها و دارایی‌های معنوی وضع شده‌اند که اشخاص با شناخت آنها می‌توانند مراحل ثبت یک ایده و محافظت از مالکیت فکری را به درستی طی کنند و نگران از دست دادن دارایی‌های معنوی خود نباشند. با این حال شما به عنوان صاحب یک ایده و یک کسب‌وکار موظف به حمایت و محافظت از چنین دارایی‌های با ارزشی هستید تا بتوانید مانع سواستفاده سودجویان، رقبا و افراد بی‌ملاحظه از مالکیت فکری خود شوید.

وقتی حقوق مالکیت فکری شما نقض می‌شود می‌توانید با مراجعه به مراجع دادگستری و طرح دعوا به ضرر و زیان خود رسیدگی کنید. اما قبل از هر اقدامی لازم است بدانید موضوع مالکیت فکری از قوانین  پیچیده‌ای برخوردار است و باید با آگاهی کامل به طرح دعوا با عنوان قانونی مناسب اقدام کنید. پس اگر نسبت به این حقوق آگاهی داشته باشید وقت و هزینه کمتری صرف جریان رسیدگی به آن می‌کنید. فراموش نکنید که دعاوی حقوقی چه در مقام طرح دعوا و چه در مقام دفاع امری بسیار تخصصی و حرفه‌ای بوده و نیازمند دانش حقوقی بالا و تجربه موفق در این زمینه می‌باشد و ورود غیرحرفه‌ای به آن ممکن است به ضرر شما تمام شود.

پیشنهاد ما به شما برای پیگیری دعاوی مالکیت فکری:

 پیشنهاد می‌کنیم قبل از انجام هر اقدامی برای اقامه دعوا، به یک وکیل یا مشاور حقوقی آشنا به حوزه مالکیت فکری رجوع کنید تا از وقوع خسارات احتمالی جلوگیری کنید. چرا که با توجه به تازه بودن و پیچیدگی قوانین مالکیت فکری، شرایط متفاوتی پیش می‌آید و برای چگونگی پیمودن این راه نیاز به یک متخصص دارید.

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصر به فرد، مقرون به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی ارائه می‌کند.

لازم به ذکر است که یکی از زمینه‌‌های تخصصی وبسایت وینداد، خدمات دعاوی تخصصی می‌باشد. از آن‌جایی که حفاظت از مالکیت فکری نقش مهمی در پیشبرد کسب‌وکار و حفظ ابتکار آن دارد، بنابراین لازم است برای حفاظت از آن کلیه اقدامات لازم را انجام دهید. شما می‌‌توانید با برقراری ارتباط با مشاورین متخصص ما در زمینه دعاوی مالکیت فکری است، به راحتی وکیل متخصص برای مشکل ‌حقوقی خود در این حوزه را انتخاب کنید تا چالش‌های میانه راه خود را از طریق وکلای مجرب ما با سرعت و دقت حل و فصل کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز