تحصیل رایگان در کانادا

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۰:۳۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۰۰۴۵
تحصیل رایگان در کانادا
اکثر افرادی‌که اقدام به مهاجرت می‌کنند روش ادامه تحصیل را برای اخذ اقامت دائم پیش می‌گیرند. در این میان برخی از افراد به‌دنبال روش‌هایی برای تحصیل رایگان در کانادا هستند. در ادامه با ما همراه باشید که به بررسی تمامی شرایط، مراحل و قوانین این نوع تحصیل در کانادا بپردازیم.

به گزارش برنا، آیا به فکر تحصیل رایگان در کانادا هستید؟ امروزه افراد زیادی به فکر مهاجرت به کانادا آن هم از طریق ادامه تحصیل در این کشور هستند. افراد زیادی وجود دارند که می‌خواهند با روش‌های گوناگون اقدام به مهاجرت به کانادا کنند.

برای چنین افرادی روش مهاجرتی چندان اهمیتی ندارد. این اشخاص شرایط و وضعیت زندگی خود را با قوانین مهاجرتی کانادا تطبیق می‌دهند. سپس یکی از روش‌ها را برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم کانادا برمی‌گزینند.

افرادی هستند که هدفشان از مهاجرت به کانادا تحصیل است و برای کسب اقامت دائم به این روش روی نیاورده‌اند. شرایط تکنولوژی، اقتصادی و صنعت در کانادا بسیار پیشرفته است. از این رو جای تعجب ندارد که این کشور سالانه مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند.

اکثر افرادی‌که اقدام به مهاجرت می‌کنند روش ادامه تحصیل را برای اخذ اقامت دائم پیش می‌گیرند. در این میان برخی از افراد به‌دنبال روش‌هایی برای تحصیل رایگان در کانادا هستند. در ادامه با ما همراه باشید که به بررسی تمامی شرایط، مراحل و قوانین این نوع تحصیل در کانادا بپردازیم.

تحصیل رایگان در کانادا

تقریبا باید گفت هیچ دانشگاه یا کالج رایگانی برای تحصیل در کانادا حتی برای دانشجویان کانادایی وجود ندارد. اصولا افرادی که اقدام به مهاجرت به کانادا می‌کنند شرایط، مراحل و قوانین سختی را پشت سر می‌گذارند که به مهاجرت و اقامت دائم در این کشور دسترسی پیدا می‌کنند. حال می‌خواهیم به بررسی شرایط تحصیلی رایگان در کانادا بپردازیم.

حتما از خود می‌پرسید آیا این امر امکان‌پذیر است؟ بله امکان‌پذیر است، یک امر سخت اما امکان پذیر! تنها یک روش برای تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد و آن هم دریافت بورسیه‌ای برای تامین بودجه شهریه، خوابگاه و خوردوخوراک است.

تحصیل در کانادا آن‌هم به‌صورت رایگان کمی دشوار، گاهی هم غیرممکن به‌نظر می‌رسد. هزینه تحصیل در کانادا متفاوت است اما صفر نیست! برخی دانشگاه‌ها هزینه‌های کمتری را نسبت به سایر دانشگاه‌ها به دانشجو تحمیل می‌کنند.

در حالت کلی با طی مراحل و اجرای قوانین خاصی امکان تحصیل رایگان در کانادا برای متقاضیان واجدالشرایط فراهم می‌‌‌شود.

تحصیل در کانادا

مراحل تحصیل رایگان در کانادا

همانطور که متوجه شدیم تحصیل در کانادا آن‌هم به‌صورت رایگان کمی دشوار است و تنها راه تحصیلی رایگان در کانادا دریافت بورسیه برای تقبل کامل هزینه‌های تحصیل در کانادا است. چگونه باید بورسیه تحصیلی در کانادا دریافت کنیم؟

در کانادا دانشگاه‌هایی وجود دارند که بورسیه‌های تحصیلی چشم‌گیری به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌کنند. در این بخش به بررسی تمام مراحل دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا و تحصیل رایگان در این کشور می‌پردازیم.

  • مرحله اول برای تحصیل رایگان در کانادا ارائه یک برنامه علمی فوق پیشرفته است. در ادامه نحوه ارائه یک برنامه عالی را به شما توضیح خواهیم داد؛
  • مرحله دوم دسترسی به منابعی است که در کانادا بورسیه تحصیلی دانشجویان بین‌المللی را تقبل می‌کنند؛
  • مرحله سوم ارائه تقاضانامه‌ای برای دریافت بورسیه تحصیلی و تکمیل اطلاعات و مدارک است.

یک روش دیگر برای دانشجویان بین‌المللی تحصیل در دانشگاه‌های ارزان قیمت کانادا محسوب می‌شود. بله درست است این یک روش تحصیلی رایگان نیست اما توجه داشته باشید که قابل چشم‌پوشی هم نیست. برای دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، این امکان فراهم است که در کنار مراحل آموزشی خود شغلی داشته‌ باشند.

در طول ترم تحصیلی ساعت کاری دانشجویان 20 ساعت در هفته و برای ایام تعطیل 40 ساعت در هفته تعیین شده ‌است. همینطور دانشجویان قادر هستند از مشاغل اینترنتی و آنلاین برای کسب درآمد در این کشور بهره‌مند شوند.

چطور به تحصیل رایگان در کانادا دسترسی پیدا کنیم؟

در این قسمت به بررسی مراحل، شرایط و قوانین لازم برای ارائه یک برنامه خوب و دسترسی به بورسیه تحصیلی در کانادا اشاره خواهیم‌ کرد.

خودتان را برای پاسخگویی به منابع بورسیه تحصیلی در کانادا آماده کنید!

این مرحله یک مرحله سخت و حیاتی است. شما باید خود را برای پاسخگویی به سوالات سازمان بورسیه تحصیلی در کانادا کاملا آماده کنید. باید قادر باشید از برنامه خود به‌خوبی دفاع کنید و آنان را مجاب و متقاعد کنید که برنامه شما را بپذیرند.

سابقه تحقیقات

شما با ارائه موضوعات تحقیقاتی خود به‌خصوص اگر در زمینه STEM باشند قدم بزرگی را برای رسیدن به بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا پیموده‌اید. ارائه تحقیقات یک امر اجباری نیست، اما به‌شدت کارساز است. اگر شما جزء متقاضیان مقطع کارشناسی باشید و طرح تحقیقاتی ارائه دهید، از مزایای بسیار زیادی برخوردار خواهید شد.

معدل

از موارد بارز و آشکار تاثیرگذار در امر بورسیه تحصیلی رایگان، برخورداری از معدل بالا در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد است. دانشجویانی که معدل بالایی داشته باشند، چند قدم از سایر افراد در رسیدن به تحصیل رایگان در کانادا جلوتر هستند.

درواقع باید گفت شرط داشتن معدل بالا یک شرط ضروری و غیرقابل چشم‌پوشی برای دریافت بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا محسوب می‌شود.

کارآموزی

ارائه گواهی کارآموزی از موارد مهم و تاثیرگذار برای امر دریافت بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا محسوب می‌شود. اگر کارفرمای شما نامه‌ای با مهر و امضا به‌عنوان تاییدیه برای اثبات گذراندن دوره کارآموزی شما ارائه دهد، شانس شما برای کسب بورسیه چندین برابر خواهد شد.

درصورتی که دوره گذرانده شده از جانب شما و رشته تحصیلی شما تطابق داشته ‌باشند، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهید شد.

خدمات جامعه دوستانه

اگر شما قادر باشید مدارکی را ارائه دهید که خدمات اجتماعی شما را اثبات کند، دیگر فاصله‌‌ای برای دریافت بورسیه تحصیلی ندارید. با این امر شما از جهتی بازگشت مجدد خود را نیز برای ارائه خدمت به کشورتان تضمین کرده‌اید.

برخورداری از مدارک IELTS و TOEFL

متقاضیانی‌که زبان اصلی کشورشان زبانی جز انگلیسی باشد، مستلزم ارائه مدارک IELTS و  TOEFLهستند. ارائه این مدارک برای هردو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ضروری است. اگر این دوره‌ها را با معدل بالا گذرانده باشید، تقریبا دریافت بورسیه تحصیلی شما تضمینی است.

آزمون های SAT، ACT، سطح A یا کالج در کشور خودتان

این آزمون‌ها از موارد ضروری برای پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی محسوب می‌شود. دانشگاه‌های کانادا برای تمامی ورودی‌های بین‌المللی مقطع کارشناسی خود این آزمون‌ها را برگزار می‌کند. بهتر است تمام تلاش خود را برای کسب نمره بالا در این آزمون‌ها به‌کار بگیرید.

معیارهای پذیرش دانشگاه‌های مختلف کانادا برای این آزمون‌ها متفاوت است. پس بهتر است با کسب نمره عالی فرصت رد شدن خود را از آنها سلب کنید.

آزمون GRE

آزمون GRE برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد تنظیم شده است. کسب نمره عالی در این آزمون پلی برای رسیدن به بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا است.

انتشار در مجله های دانشجویی

دانشجویانی که برنامه علمی خود را در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مجله‌های دانشجویی به انتشار رسانده ‌باشند، از امتیازات بیشتر و بالاتری نسبت به سایر دانشجویان برای تحصیل رایگان در کانادا برخوردار خواهند بود.

منابع بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا را شناسایی کنید

منابع و دانشگاه‌های مختلفی در کانادا خدمات بورسیه تحصیلی رایگان به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. در این میان باید از هنر و استعداد خود استفاده کنید و بهترین و قابل اعتمادترین منبع را برای حمایت تحصیلی خود انتخاب کنید.

این منابع و دانشگاه‌ها از مسیرهای اصلی شما برای تحصیل رایگان در کشور کانادا محسوب می‌‌شوند. پس از انتخاب بهترین منابع غافل نمانید.

به چندین منبع درخواست دهید

همانطور که در توضیحات قبل نیز اشاره کردیم دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا بسیار دشوار است. شما باید درخواست خود را برای چندین منبع یا دانشگاه ارسال کنید. با این کار شانس خود را برای تحصیل رایگان در کانادا افزایش داده‌اید.

شرایط و معیارهای دانشگاه‌های مختلف برای پذیرش دانشجویان متفاوت است. با ارسال درخواست خود به چند دانشگاه ممکن است در یکی از دانشگاه‌ها وضعیت شما مورد قبول واقع شود. فراموش نکنید که مراحل و قوانین را با دقت فراوان اجرا کنید.

همینطور مدارک لازمه را کامل و بدن هیچ نقصی در تقاضانامه خود ضمیمه کنید.

از تحصیل در دانشگاه های مقرون به صرفه کانادا غافل نمانید

درست است که شما به دنبال روشی برای تحصیل رایگان در کانادا هستید، اما تحصیل در دانشگاه‌های کم هزینه کانادایی نیز خالی از لطف نیست. دانشگاه‌هایی در کانادا وجود دارند که هزینه‌ای بسیار کم و ناچیز را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند.

کار در کنار تحصیل

دانشجویان بین المللی که در کانادا مشغول به تحصیل هستند، این امکان برایشان فراهم است که در طول ترم تحصیلی 20 ساعت در هفته و در ایام تعطیل 40 ساعت در هفته مشغول به کار باشند. اغلب دانشجویان هزینه‌های تحصیلی خود را از این طریق تامین می‌کنند.

دولت کانادا این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است که  3 سال پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشند. این زمان فرصت مناسبی برای یافتن شغل مناسب و کسب اقامت دائم در این کشور محسوب می‌شود.

دریافت بورسیه تحصیلی رایگان، تحصیل در دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و اشتغال در کنار تحصیل از مزایای تحصیل در کانادا محسوب می‌شوند.

مشاغل آنلاین

در کانادا برنامه‌هایی از قبیل UPWORK و FIVERR شرایط اشتغال آنلاین را برای دانشجویان به‌خوبی فراهم کرده است. افراد با عضویت در این برنامه‌ها قادر خواهند بود به عنوان دستیار مجازی یا محتوانویس مشغول به کار باشند.

زندگی در شهرهای کم هزینه کانادا را شناسایی کنید

کانادا جزو 10 کشور امن جهان است پس برای زندگی در شهرهای مختلف آن از نظر امنیت مشکلی نخواهید داشت. بهتر است برای زندگی و ادامه تحصیل در این کشور شهرهای کم‌هزینه را شناسایی کنید. در حالت کلی هزینه زندگی در کانادا مقرون‌به‌صرفه است.

ویزای تحصیل رایگان در کانادا

اگر شما مراحل دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا را با موفقیت طی کنید، دانشگاه مقصد دعوتنامه تحصیلی کانادا برای شما ارسال خواهدکرد. با در دست داشتن دعوتنامه تحصیلی مراحل اخذ ویزا برای شما بسیار راحت و بدون دردسر خواهد بود.

تحصیل در کانادا

تحصیل رایگان در کانادا غیر ممکن نیست

افراد زیادی سعی دارند برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. عده‌ای نیز سعی دارند از این طریق اقامت دائم خود را در این کشور کسب کنند. در هردو صورت امر تحصیل در ابتدای کار مورد توجه است. اشخاصی که سعی دارند برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنند دو دسته‌اند؛ دسته اول هزینه تحصیل خود را در این کشور پرداخت می‌کنند. دسته دوم به‌دنبال روش‌هایی برای بورسیه تحصیلی رایگان هستند.

تحصیل رایگان در کانادا شرایط، قوانین و مراحل خاصی دارد. با اجرای صحیح این مراحل، افزودن به مهارت‌ها و توانایی های خود تنها چند قدم با تحصیل رایگان در این کشور فاصله خواهید داشت. با ارائه یک برنامه علمی عالی به راحتی امکان اخذ بورسیه تحصیلی را برای خود فراهم خواهید کرد.

اگر برای دریافت بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا نیاز به مشاوره و پشتیبانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت تراست به آدرس trustimm.com مراجعه کنید و از خدمات متخصصان ما در این سایت بهره‌مند شوید.

نظر شما