۵ فروشگاه ساز برتر جهان در سال ۲۰۲۱

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۹:۴۸:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۰۷۲۴
۵ فروشگاه ساز برتر جهان در  سال ۲۰۲۱
در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و تمایل افراد به راحت طلبی، خریدهای آنلاین و اینترنتی به دلیل تسهیل در روند خرید کاربران بسیار رونق یافته است و روز به روز نیز استقبال کاربران از آن بیشتر می شود و اگر کسب و کار شما در بستر اینترنت نباشد به زودی دچار شکست خواهید شد؛ چرا که برای کاربران امروزی تنها امکانات و راحتی مهم می باشد. از این رو بایستی یک فروشگاه ساز مناسب را انتخاب کنید تا از طریق آن بتوانید محصولات خود را به بهترین نحو به فروش برسانید.

به گزارش برنا، با پیشرفت روز افزون تجارت الکترونیک و افزایش تمایل کاربران به خریدهای آنلاین، داشتن فروشگاه اینترنتی یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. 

نرم‌افزارهای فروشگاه اینترنتی به فروشندگان و تولیدکنندگان این اجازه را می دهند تا بتوانند کالاها و خدمات خود را به طور مستقیم بر روی بستر اینترنت ارئه دهند و از این طریق کاربران اینترنتی بتوانند با متصل شدن به نام دامنه فروشگاه، اطلاعات کالاها و خدمات را مشاهده نموده و آن‌ها را به صورت آنلاین سفارش دهند.

اما فروشگاه سازهای متنوع و زیادی در دنیا وجود دارد و از این رو پیدا کردن و انتخاب بهترین فروشگاه ساز کمی دشوار خواهد بود. در حقیقت بیشتر افرادی که قصد ایجاد فروشگاه اینترنتی را دارند و می خواهند برای نخستین بار وارد این عرصه شوند معمولا در انتخاب فروشگاه ساز به مشکل بر می خورند و با جستجوی بیشتر حتی ممکن است کمی سردرگم شوند.

در این مقاله چند نمونه از بهترین فروشگاه سازهای مطرح دنیا را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید بهتر تصمیم گرفته و در اسرع وقت  فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

1- ناپ کامرس(nopCommerce)

ناپ کامرس را می توان یکی از فروشگاه سازهای قدرتمندی دانست که کمتر از آن یاد می شود و دلیل آن را هم می توان کمبود اطلاعات در مورد این فروشگاه ساز دانست. اما همیشه کمیت دلیل برتری بر کیفیت نیست. چرا که این فروشگاه ساز به دلیل امکانات فراوانی که در اختیار کاربران قرار می دهد از جمله ریسپانسیو بودن تمامی قالب های آن،تنوع گسترده در افزونه ها(Plugin)، داشتن سیستم چند فروشگاهی، برنامه نویسی بهینه و سئو شده و خیلی از امکانات دیگر باعث می شود تا ناپ کامرس را یکی از بهترین فروشگاه سازهای حال حاضر دنیا به شمار بیاوریم.

علاوه بر مزیت های ذکر شده، لازم به ذکر است که این فروشگاه ساز اوپن سورس بوده و دانلود آن کاملا رایگان می باشد که جدیدترین ورژن آن را می توانید از سایت ناپ شاپ تهیه بفرمایید.[1]

مزایای ناپ کامرس:

  • داشتن معماری ماژولار که سفارشی سازی برای انواع مختلف نیازها را بسیار آسان می کند.
  • اوپن سورس و رایگان بودن.
  • بهره گیری همزمان از لینوکس و ویندوز
  • داشتن انجمن فعال و گسترده
  • سیستم چند فروشگاهی

2- پرستاشاپ(PrestaShop)

PrestaShop یک فروشگاه ساز اینترنتی منبع باز است که کاملا رایگان بوده و از ویژگی های منحصر به فردی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی برخوردار می باشد.

در حال حاضر از این فروشگاه ساز در 250000 فروشگاه اینترنتی سراسر جهان استفاده می شود و به 65 زبان زنده دنیا در دسترس است. 

استفاده از PrestaShop نسبتاً آسان است که این ویژگی شروع کار برای مبتدیان را راحت تر کرده است، پرستاشاپ رابط فروشگاهی قدرتمندی را برای خریداران فراهم کرده است و به صورت کلی مجموعه ای جامع از ویژگی ها را ارائه می دهد.

مزایای پرستاشاپ:

  • نصب آسان
  • یوزر فرندلی و کاربرپسند بودن
  • شخصی سازی راحت
  • پرداخت ایمن

3- ووکامرس(woocommerce)

فروشگاه ساز

برخلاف دو فروشگاه ساز اینترنتی فوق، ووکامرس یک افزونه فروشگاهی در CMS وردپرس می باشد نه یک فروشگاه ساز مجزا.

اما این افزونه یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین افزونه های مطرح فروشگاهی می باشد که با استفاده از آن می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند بسازید و محصولات خود را در بستر ‌‌آنلاین به ‌‌فروش برسانید.

افزونه ووکامرس در سنوات گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است و توانسته نظرات بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. تم های متنوعی برای آن طراحی ‌شده و پلاگین ‌های بسیاری نیز برای آن کدنویسی گردیده است. 

ووکامرس پلاگینی است که در دنیای فروش اینترنتی بسیار کارآمد و مفید عمل کرده است. با به کارگیری از این پلاگین قادر خواهید بود تا به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده و محتوا و محصولات وب سایت خود را دقیقا مطابق با آن چیزی که در نظر دارید قرار دهید.

تنها مشکل ووکامرس را میتوان سنگین بودن پلاگین و سرعت نسبتا پایین عملکرد آن دانست.

مزایای ووکامرس:

  • طراحی کاملا ریسپانسیو
  • راه اندازی و نصب آسان
  • مقیاس پذیری بالا

4- اوپن کارت(Open Cart)

اوپن کارت نیز یک فروشگاه ساز حرفه ای،منحصر به فرد و منبع باز می باشد.

این فروشگاه ساز برحسب ویژگی های کاربردی و همچنین ظاهر چشم نواز و کاربرپسند طراحی شده که به کاربران اجازه می دهد تا یک فروشگاه اینترنتی بی بدیل و کاملا منحصر به فرد برای فروش کالا و محصولات خود ایجاد نمایند و از آن برای کسب درآمد در بستر اینترنت استفاده کنند. اوپن کارت را می توان یکی از محبوب ترین فروشگاه ساز مطرح جهانی نام برد که به دلیل داشتن امکانات فوق العاده از جمله برنامه نویسی بهینه و سئو شده، ماژول و الگو های متنوع و کاربردی، سیستم چند زبانه، معماری و استراکچر ساختار یافته، پشتیبانی از درگاه های مختلف پرداخت و بسیاری از  امکانات دیگر سبب شده است تا به این محبوبیت و شهرت دست پیدا کند. از سوی دیگر با بهبود توسعه این فروشگاه ساز در کشور ایران امروزه اتصال به تمامی درگاه های پرداخت بانکی در ایران نیز فراهم گردیده است.

مزایای اوپن کارت:

  • تنوع در قالب ها و پلاگین های آن 
  • شخصی سازی راحت
  • پلتفرم منبع باز مورد استفاده هزاران فروشگاه در سراسر جهان

5- مجنتو(Magento)

فروشگاه ساز

Magento یک فروشگاه ساز متن باز(Open Source) می باشد، که با استفاده از فریم ورک زند(Zend) و زبان برنامه نویسی php توسعه یافته است و همچنین از پایگاه داده MySQL استفاده می کند که به برنامه نویسان این امکان را می دهد تا یک وب سایت فروشگاهی قدرتمند و در عین حال منعطف را پیاده سازی نمایند.

از امکانات این فروشگاه ساز، می‌توان به سیستم سبد خرید منعطف، مدیریت شیوه نمایش و کنترل کارکرد سایت فروشگاهی، اشاره نمود. افزون بر این، مجنتو برای موتور جستجوی گوگل کاملا بهینه و دارای انواع ابزارهای مدیریت کاتالوگ نیز می باشد.

در زمان کنونی بیش از ۲۵۰ هزار وب سایت فروشگاهی از مجنتو به عنوان CMS فروشگاهی خود استفاده می کنند که نشان دهنده آمار بالای استفاده از آن است.

مزایای مجنتو:

  • انعطاف پذیری بالا
  • امکانات گسترده
  • انجمن فعال و به روز
  • موبایل فرندلی بودن

نتیجه گیری:

در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و تمایل افراد به راحت طلبی، خریدهای آنلاین و اینترنتی به دلیل تسهیل در روند خرید کاربران بسیار رونق یافته است و روز به روز نیز استقبال کاربران از آن بیشتر می شود و اگر کسب و کار شما در بستر اینترنت نباشد به زودی دچار شکست خواهید شد؛ چرا که برای کاربران امروزی تنها امکانات و راحتی مهم می باشد. از این رو بایستی یک فروشگاه ساز مناسب را انتخاب کنید تا از طریق آن بتوانید محصولات خود را به بهترین نحو به فروش برسانید.

1- https://nopshop.ir

نظر شما