آموزش کامل سیو سود در بورس

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۳:۵۸:۲۱
کد خبر: ۱۱۹۲۶۱۳
آموزش کامل سیو سود در بورس
در این مقاله قصد داریم هم تعریف دقیق این تکنیک را برای شما انجام دهیم و هم اصول و نحوه انجام آن را به طور کامل شرح دهیم.

به گزارش برنا، احتمالا شما قبلا با مفهوم سیو سود آشنا شده اید اما شاید تعریف دقیقی از آن نداشته باشید. در این مقاله قصد داریم هم تعریف دقیق این تکنیک را برای شما انجام دهیم و هم اصول و نحوه انجام آن را به طور کامل شرح دهیم.

سیو سود یعنی چه؟

بگذارید اینطور برایتان توضیح دهم. فرض کنید شما یک سرمایه گذار بورس هستید و با استفده از آموزش تحلیل تکنیکال، مهارت های تحلیل تکنیکال را یاد گرفته اید و اقدام به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری می کنید. زمانی فرا می رسد که شما با استفاده ازیک تحلیل اقدام به خرید سهام یک شرکت می نمایید و انتظار دارید که روند صعودی بعد از خرید شما آغاز شود.

شما سهام را در قیمت 6000 تومان خریداری کرده اید و انتظار دارید قیمت تا 12000 تومان بالا برود.

خب اگر یک تحلیلگر تکنیکال حرفه ای باشید می دانید که علم تحلیل تکنیکال پیش گویی نمی کند، بلکه صرفا می گوید چه وضعیتی  آینده سهام دارد.

خب شما اکنون فرض کنید سهام را در قیمت 6000 تومان خریداری کرده اید. یک هفته می گذرد. شما مشاهده می کنید که قیمت تا رده 8000 تومان بالا رفت و سپس دوباره به 6000 تومان برگشت. با این وضعیت شما هیچ کاری در بازار بورس انجام نداده اید.

پس شما باید چکار می کردید؟

شما می بایست بعد از خرید سهام در قیمت 6000 تومان، اقدام به بررسی روزانه وضعیت تحلیل تکنیکال سهام می کردید که اگر این کار را انجام می دادید، متوجه می شدید که قیمت قرار است در 8000 تومان دوباره برگردد.

وقتی که چنین وضعیتی در تحلیل تکنیکال یک سهم به وجود می آید شما به راحتی می توانید متوجه شوید و سهامتان را در قیمت 8000 تومان به فروش می رساندید و 2000 تومان در هر سهم سود می کردید.

زمان هایی اتفاق می افتد که سرمایه گذار به نیت سود تا 12000 تومان خرید می کند اما قیمت تا 8000 تومان بیشتر بالا نمی رود پس با این وضعیت سرمایه گذار می بایست بیشتر استفاده را معامله خود ببرد و یا به اصطلاح سود خود را ذخیره یا سیو سود کند.

بگذارید مطالب بیشتری را باهم مرور کنیم:

شما اگر بتوانید از هر 10 معامله ای که انجام می دهید به طورمیانگین 5 معامله شما را به حداکثر سود برساند و در 5 معامله مجبور شوید سیو سود کنید، آنگاه بیشترین توان سودآوری را در بورس خواهید داشت.

علت ضرر خیلی از معامله گران بورس:

خیای از تحلیل گران تکنیکال 5 معامله با سود حداکثری دارند اما به تکنیک سیو سود کاملا بی اهمیت هستند چرا که درصورت بررسی نکردن تحلیل سهام بلافاصله بعد از خرید ممکن است سهام خریداری شده را در زمان مناسب نفروشند و وارد ضرر شوند این دقیقا همان زمانی است که تمام زحماتشان را در آن 5 معامله پر سود به هدر می دهند.

شما میتوانید با مشاهده رایگان آموزش بورس، سرمایه گذاری را در بورس آغاز کنید. در دنیای سرمایه گذاری در بورس می بایست سودی که کرده اید را برای خودتان حفظ کنید و زمانی که سهم به شما سود بیشتر نمی دهد با استفاده از تحلیل تکنیکال از آن خارج شوید و به سود اندک همان معامله قناعت کنید که اگر نکنید وارد ضرر خواهید شد و این نهایت ناشی گری است.

در سرمایه گذاری افراد حرفه ای بارها اتفاق می افتد که سرمایه گذار به نیت سود سهامی را در قیمت 6000 تومان خریداری می کند اما بلافاصله بعد از خرید متوجه می شود که روند قیمتی تغییر کرده است و مجبور می شود در حوالی همان 6000 تومان سهامش را بدون سود بفروشد. او از این موضوع اصلا ناراحت نمی شود و سراغ سهامی دیگر می رود.

او در تحلیل های درست خودش باقی می ماند و تا زمانی که اندیکاتور های تحلیل تکنیکال به او سیگنال فروش نمی دهند در سهام باقی می ماند و تا آخرین قطره سود می کند و در معامله هایی که متوجه می شود سود نخواهد کرد و تحلیلش درست از آب در نیامده است، به سرعت از آن ها خارج می شود.

پیشنهاد برای افرادی که در بورس جدی هستند:

اول اینکه حتما از آموزش تابلو خوانی بورس استفاده کنید. زیرا یکی از پایه ای ترین و اساسی ترین مطلب هایی است که باید در شروع سرمایه گذاری استفاده کنید. تابلو خوانی و آموزش های دیگر به صورت کاملا رایگان در سایت قله سود وجود دارد.

یک موضوع را بدون تعارف به شما بگویم و آن اینکه برای یک سرمایه گذاری موفق شما باید به عوامل بنیادی یا فاندامنتال سهام آن شرکت نیز توجه کنید و به عبارتی تکنیک های تحلیل تکنیکال را روی سهام شرکت های معتبر و با عملکرد بالا پیاده سازی کنید.

به هنگام سرمایه گذاری ریسک پذیر باشید و در صورتی که پیش بینی شما درست از آب در نیامد، بدون هیچ استرسی از سهام خارج شوید و به سراغ سهام دیگری بروید یادتان باشد این یک رویه نرمال است که شما از هر 10 معامله 5 معامله سودآور و 5 معامله خنثی داشته باشید.

نکته مهم دیگر آن که به خبر هایی مبنی بر اینکه شاخص بورس در حال افت است اهمیت ندهید، این امکان وجود ندارد که همه شرکت های بورسی رفتار مشابه یکدیگر از خود نشان دهند و همزمان با هم رشد و نزول داشته باشند. این تفکر کاملا اشتباه است. ممکن است شما سهامی را خریداری کنید و ببینید که اکثر شرکت های بورسی در حال افت قیمت هستند، این اصلا دلیل محکمی برای فروش سهام شما تلقی نمی شود چراکه ممکن است سهام شما از آن سهام هایی باشد که در این افت قیمت، نه تنها دچار افت قیمت نشود بلکه سود و رشد زیادی را نیز تجربه نماید.

بنابراین شایسته است شما به عنوان سرمایه گذار از عجله و تاثیر پذیری روانی اجتناب کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز