باطری فرسوده خود را به قیمت بفروشید

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۰۹:۳۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۲۲۳۴
باطری فرسوده خود را به قیمت بفروشید
فروش باطری فرسوده به یک روش درآمدزایی تبدیل شده است و قیمت ضایعات باطری هم مانند آهن یا سایر فلزات بصورت روزانه تعیین می شود. اگر دوست دارید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

به گزارش برنا، حفاظت از محیط زیست یکی از مسئولیت های مهم و حیاتی هر کشوری است، که طی چند سال اخیر در ایران نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بخشی از برنامه های حفاظت از محیط زیست، کنترل تولید زباله های آلاینده و اسیدی است که می تواند زندگی گیاهان و حیوانات را به خطر بیاندزد؛ باطری فرسوده یکی از این زباله هاست. در گذشته باطری های فرسوده دور ریخته می شدند، و چون امکان بازگشت به چرخه طبیعت را نداشتند، به محیط زیست صدمه می زدند. اما از زمانی که شرکت های تولیدکننده باطری خودرو، اقدام به جمع آوری و خرید باطری های فرسوده آن هم با قیمت مناسب کردند، دیگر هیچ کس یک باطری فرسوده را دور نمی اندازد! حدود 40 درصد ساختار باطری های فرسوده از سرب و سایر فلزات تشکیل شده، که با توجه به قیمت بالای این فلزات در بازار، فروش باطری فرسوده به یک روش درآمدزایی تبدیل شده است و قیمت ضایعات باطری هم مانند آهن یا سایر فلزات بصورت روزانه تعیین می شود. اگر دوست دارید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید. 

با باطری فرسوده بیشتر آشنا شوید

باطری خودرو یک ذخیره‌کننده انرژی است که وظیفه آن تأمین انرژی مورد نیاز سیستم های برقی خودرو در شرایط روشن یا خاموش بودن پیشرانه است، و نیازهای برقی خودرو مانند استارت زدن، استفاده از رادیو، لامپ ها، شیشه بالابر و سایر قطعات برقی را فراهم می کند. زمانی که طول عمر مفید یک باطری به پایان می رسد، به آن باطری فرسوده گفته می شود. باطری فرسوده دیگر قابل استفاده نیست، ولی کاملا قابل بازیافت است. یعنی با توجه به اینکه سرب داخل آن برای محیط زیست خطرناک است، شرکت های تولیدکننده باطری خودرو، باطری های فرسوده را جمع آوری کرده و با طی مراحل مختلف بطور کامل بازیافت و از سرب داخل آن برای تولید باطری های جدید استفاده می کنند. فروشندگان باطری فرسوده اغلب مراکز درمانی، کارخانجات صنعتی، تعمیرگاه های خودرو و موسسات دولتی هستند. این مشاغل معمولا مصرف بالایی دارند، و پس از فرسوده شدن یا آنها را دور می ریزند یا برای بازیافت می فروشند. با توجه به قیمت باطری فرسوده، فروش آن می تواند منبع یک منبع درآمد خوب و مازاد برای این مجموعه ها باشد.

باطری فرسوده خود را به قیمت بفروشید

فروش باطری فرسوده یو پی اس UPS

بعد از باطری فرسوده خودرو، دومین باطری که قابلیت بازیافت دارد و ضایعات آن قابل فروش است، باطری های ups هستند. باطری های یو پی اس از نوع سیلد اسید یا همان سرب اسیدی هستند. ups به طور معمول برای محافظت از رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی و یا سایر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد، و تقریبا بهترین نوع باطری محسوب می شود. باتری ماشین و باتری ups هر دو با ولتاژ 12 ولت کار می‌کنند، اما هم از نظر ساختاری و هم از نظر نوع عملکرد با هم فرق دارند. می توان از باتری ماشین برای یو پی اس ups استفاده کرد، اما بعد از مدت کوتاهی ولتاژ خروجی افت کرده و در خروجی AC هم این افت ولتاژ اعمال و باعث بروز آسیب های جدی به دستگاه ها و وسایل برقی می شود. علاوه بر این، امکان نشت اسید باتری ماشین هم وجود دارد. باتری ups نیز بعد از چند سال استفاده فرسوده، و تحت عنوان ضایعات باتری ups در بازار خرید و فروش می شوند. چون باتری ups مانند باطری خودرو دارای حجم قابل توجهی سرب است، امکان بازیافت ندارد. الکترولیت های باتری نیز هنگام ترکیب با سرب بسیار خطرناک و سمی هستند، در نتیجه فروش ضایعات باتری ups بهترین راهکار برای جلوگیری از دورریز آن است، تا سرب داخل آن مجددا به چرخه صنعت بازگردد. این موضوع باعث شده تا شرکت های خریدار ضایعات باطری از جمله شرکت باتری آنلاین، طرح خرید ضایعات باتری یو پی اس را اجرایی نموده و در این طرح انواع باتری فرسوده و ups را با بهترین قیمت و بدون واسطه از مشتریان بخرند.

باطری فرسوده خود را به قیمت بفروشید

فروش ضایعات باطری فرسوده

همه باطری ها اعم از باطری خودروها، باطری یو پی اس، باطری موتور سیکلت و باطری لیفتراک، دارای یک طول عمر مفید و مشخص هستند، که پس از اتمام آن دیگر قابل استفاده نیستند، و به عنوان باطری فرسوده به فروش می رسند. همان طور که پیش تر گفتیم، آنچه که دلیل اصلی قابل بازیافت و فروش بودن باطری های فرسوده است، سرب یا سایر فلزات گران قیمت داخل باطری و به عبارتی ضایعات قابل بازیافت آنهاست. با توجه به نوع باطری و مقدار فلز داخل آن، قیمت ضایعات باطری در بازار متفاوت است. عامل مهمی که باعث تغییرات قیمت ضایعات انواع باطری می شود و از ارزش بیشتری برخوردار است، وزن فلزاتی است که در آن به کار رفته و باعث افزایش وزن باتری ضایعاتی می شود. ضایعات باتری معمولاً شامل فلزات سرب، قلع و آنتیموان یا اسید است. در بین این فلزات، سنگین ترین فلز از نظر وزنی سرب است که معمولا به قیمت بالاتری نیز خریداری می شود. در واقع ضایعات باتری براساس وزن آن خریداری می شود. هر چه ضایعات یا فلزات درون یک باطری از نظر وزنی سنگین تر باشد، شرکت های خریدار ضایعات باطری رقم بیشتری به شما پرداخت خواهند کرد.

دلایل مؤثر در قیمت ضایعات باطری

قیمت ضایعات باطری یکسان نیست و بصورت روزانه در حال تغییر است. اما ممکن است برایتان سوال باشد که دلیل این نوسان قیمت روزانه چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که چون ضایعات باطری ها از جنس فلز هستند، و قیمت فلزات با توجه به نرخ ارز، شرایط بازار و قیمت جهانی سرب روزانه تغییر می کند، در نتیجه قیمت خرید و فروش ضایعات باطری نیز روزانه تغییر می کند!

بهترین مرکز خرید و فروش اینترنتی ضایعات باطری

مجموعه های مختلفی در زمینه خرید و فروش باتری خودرو و ضایعات باطری فعالیت می کنند، که یکی از بهترین و معتبرترین آنها باتری آنلاین است. این فروشگاه علاوه بر خرید و فروش باتری خودرو و انواع باطری فرسوده، خدمات جالبی نیز به مشتریان ارائه می دهد، از جمله: خرید و دریافت باتری در محل، تعویض و تست به صورت رایگان در محل و ارائه باتری باکیفیت و با طول عمر بالا.

آدرس: تهران خیابان فداییان اسلام،بلوار ابریشم،کوچه حقیقت خواه،پلاک ۱۳

شماره تماس: 09128918115

آدرس وب سایت: batrionline.com

ساعات کاری: همه روزه 10 الی 22

نظر شما