چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۱:۳۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۸۰۸۳۲
چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟
برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا از کجا شروع کنیم؟ چه شرایط و مدارکی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا لازم است؟ سریع ترین روش گرفتن ویزای تحصیلی کانادا را اینجا بخوانید.

به گزارش برنا، اگرچه از سالها پیش مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از گزینه‌های ایرانی‌ها بوده، اما در چند سال اخیر این روند افزایش غیرقابل تصوری داشته است. در حال حاضر، ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد دانشجوی خارجی را در کشور کانادا دارد. اما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ابتدا لازم است که شرایط حضور خود را در یکی از دانشگاه‌های این کشور مهیا کرده و سپس ویزای تحصیلی کانادا را بگیرید. در ادامه، شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا را بررسی می‌کنیم.

کانادا00

شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا باید مراحلی را طی کنید که در ادامه به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

1- اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

اولین قدم برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا این است که از یک دانشگاه کانادایی پذیرش تحصیلی بگیرید. پذیرش تحصیلی در واقع نوعی مجوز است که از سمت دانشگاه مورد نظرتان به شما داده می‌شود که بر اساس آن اجازه تحصیل در آن دانشگاه را دارید.

برای گرفتن پذیرش تحصیلی، قبل از هر چیزی لازم است که رشته و مقطع تحصیلی خود را انتخاب کنید. سپس بر اساس رشته و مقطع به دنبال دانشگاه‌هایی بگردید که آن رشته را در مقطع مورد نظر شما ارائه می‌دهد. از بین تمام دانشگاه‌هایی که پیدا کردید، باید یک یا چند دانشگاه را به عنوان گزینه نهایی خود انتخاب کنید. این انتخاب بر اساس موارد مختلفی مثل شرایط و الزامات دانشگاه، اعتبار و سطح علمی، میزان شهریه، شهر محل تحصیل و... انجام می‌شود.

مهم ترین شرایط و الزاماتی که باید آنها را بررسی کنید این‌هاست:

  • نمره معدل مورد نیاز برای پذیرش

  • نمره زبان مورد نیاز برای پذیرش

  • سایر مدارک مثل آزمون GRE  و GMAT

خب حالا که می‌دانید قرار است در کدام دانشگاه کانادا تحصیل کنید، نوبت به گرفتن پذیرش دانشگاه مورد نظرتان می رسد. برای این کار باید درخواست خود را برای گرفتن پذیرش به دانشگاه ارسال کنید. نحوه ارائه درخواست پذیرش در سایت دانشگاه توضیح داده شده است. همراه با درخواست پذیرش باید مدارک مربوطه را نیز ارسال کنید.

مدارک لازم برای گرفتن پذیرش تحصیلی کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدارک هویتی مثل پاسپورت

  • مدارک تحصیلی مقاطع قبلی

  • مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی

  • انگیزه نامه تحصیلی

  • توصیه نامه (در صورت وجود)

  • رزومه کاری (در صورت وجود)

به این نکته دقت داشته باشید که دانشگاه‌های کانادا دارای تاریخ‌های مشخصی به عنوان Deadline هستند و فقط تا قبل از این تاریخ‌ها فرصت دارید که درخواست پذیرش تحصیلی بدهید. در صورتی که ددلاین را از دست بدهید، باید منتظر ددلاین بعدی باشید و گاهی ممکن است پروسه شما تا یک سال عقب بیفتد.

بعد از ارسال درخواست و مدارک باید منتظر بمانید تا کمیسیون دانشگاه در مورد درخواست شما تصمیم گیری کند. در صورتی که درخواست شما مورد تایید این کمیسیون قرار بگیرد، تاییدیه پذیرش تحصیلی برای شما ایمیل خواهد شد و می‌توانید فرآیند اخذ ویزای تحصیلی کانادا را شروع کنید.

 

2- ارائه درخواست و مدارک ویزای تحصیلی کانادا

بعد از اینکه نامه پذیرش تحصیلی را از دانشگاه مورد نظرتان گرفتید، می‌توانید اقدامات خود را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا شروع کنید. قبل از اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی باید تمامی مدارک لازم برای این ویزا را آماده کرده باشید. مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا شامل موارد زیر است:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی

  • نامه تاییدیه پذیرش تحصیلی

  • پاسپورت معتبر

  • ترجمه شناسنامه و کارت ملی

  • دو قطعه عکس

  • مدرک زبان معتبر

  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی

  • مدارک شغلی در صورت وجود

  • مدارک مربوط به تمکن مالی از جمله گردش حساب بانکی

  • انگیزه نامه تحصیلی

برای ارائه درخواست و مدارک ویزای تحصیلی کانادا باید وارد سایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا شوید. در این سایت بعد از پر کردن فیلدهای اطلاعات مختلف، باید نوع ویزای خود را مشخص و مدارکتان را بارگذاری کنید. در نهایت، بعد از پرداخت هزینه مربوطه می‌توانید درخواست ویزای تحصیلی را ثبت و ارسال کنید.

کانادا 002

3- بیومتریک

بعد از ارسال درخواست ویزای تحصیلی، نامه‌ای را دریافت خواهید کرد که از شما می‌خواهد اقدامات مربوط به بیومتریک را انجام دهید. با توجه به عدم فعال بودن سفارت کانادا در ایران لازم است که برای انجام بیومتریک به یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه مراجعه کنید. برای انجام این کار باید از قبل وقت بگیرید و در روز و ساعت مشخص شده به دفاتر مربوطه در کشور مورد نظرتان مراجعه کنید.

تصمیم گیری نهایی در مورد پرونده ویزای تحصیلی شما فقط بر عهده افسر پرونده است. اگر مدارک شما کامل باشد و هدف خود را به خوبی توضیح داده باشید، می‌توانید امید زیادی به ویزا شدن درخواست خود داشته باشید. نتیجه نهایی درخواست از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود.

به طور معمول، مدت زمان لازم برای رسیدگی به پرونده ویزای تحصیلی کانادا و مشخص شدن نتیجه آن حدوداً 3 ماه است. البته به این شرط که پرونده شما کامل و بدون نقص باشد تا خللی در روند رسیدگی به آن ایجاد نشود.

برای اینکه شانس‌تان را برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا افزایش دهید، لازم است که در مرحله انتخاب دانشگاه و آماده سازی مدارک با دقت عمل کنید.

موسسه مهاجرتی لتسگویونی به عنوان یکی از معتبرترین موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور به شما کمک می‌کند تا بهترین دانشگاه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. در سیستم جستجوی هوشمند لتسگویونی می‌توانید دانشگاه‌های مختلف کانادا را بر اساس شرایط پذیرش از جمله نمره معدل و زبان بررسی کنید.

همچنین لتسگویونی بعد از گرفتن پذیرش تحصیلی هم همراه شما خواهد بود و در آماده سازی مدارک و ارسال درخواست ویزای تحصیلی در کنارتان است. برای گرفتن مشاوره و آشنایی با ریزه کاری های اخذ ویزای تحصیلی کانادا با کارشناسان لتسگویونی در ارتباط باشید.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز