آیا واقعا سالمندان این کشور دوز سوم واکسن کرونا را هم دریافت کرده اند؟

۱۴۰۰/۰۶/۲۶ - ۱۳:۵۳:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۴۰۶۸
آیا واقعا سالمندان این کشور دوز سوم واکسن کرونا را هم دریافت 
کرده اند؟
تزریق دوز سوم واکسن کرونا به سالمندان در فرانسه برای مقابله با شیوع دلتا و پیشگیری از موج پنجم همه گیری کووید-۱۹ در این کشور کلید خورد.

به گزارش برنا از روزنامه فرانسوی اوئست فرانس، تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۵ سال و همچنین افراد دارای بیماری های زمینه ای در فرانسه آغاز شد. در گام نخست، ساکنان خانه های سالمندان در فرانسه دز سوم واکسن کرونا را دریافت می کنند. 

وزیر بهداشت فرانسه در گفت و گو با شبکه ب. اف. ام تی وی گفت: در حال حاضر ۱۸ میلیون فرانسوی واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن کرونا هستند.

وی افزود: در ابتدا سن ۸۰ سال برای تزریق دز سوم واکسن کرونا تعیین شده بود اما کمیته عالی سلامت آن را به ۶۵ سال کاهش داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی لوموند، مدیر خانه سالمندان لویی پاستور در منطقه پوی دو دام در این رابطه گفت: دز سوم واکسن کرونا به رفع نگرانی ها درمورد شیوع پرشتاب دلتا کمک شایانی می کند.

دوماه پیش، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تزریق دز سوم واکسن کرونا را برای افراد آسیب پذیر و مسن تایید کرد. مقامات بهداشتی فرانسه نیز در ۲۴ اگوست/۲ شهریور با صدور بیانیه ای تزریق دز سوم واکسن کرونا را برای افراد بالای ۶۵ سال و همچنین افراد دارای بیماری های زمینه ای تجویز کردند. 

گزارش روزنامه فرانسوی لوپوئن، در حالی که تزریق دز سوم واکسن کرونا هنوز تایید نشده است، سازمان نظام پزشکی فرانسه در بیانیه ای با ابراز نگرانی از اثربخشی کمتر واکسن کرونا پس از گذشت شش ماه از واکسینه شدن کامل در مقابله با شیوع دلتا، خواستار تزریق دز بوستر (یادآور) برای افراد در معرض خطر و گروه های آسیب پذیر به خصوص کادر درمان و بهداشت این کشور شد.

این درحالی است که تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) درباره برنامه ریزی زودهنگام برای استفاده از دُز سوم واکسن کرونا در برخی کشورها، به ویژه در شرایطی که برخی دیگر از کشورها هنوز برای دستیابی به دُز اول واکسن تلاش می کنند، هشدار داده است.

خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی با اشاره به نتایج یک پژوهش جدید از مخالفت دانشمندان برای تزریق دز سوم خبر داد و نوشت: واکسن کووید-۱۹ به اندازه ای موثر است که نیازی به تزریق دز تقویتی نیست و بهتر است کشورهای ثروتمند واکسن مازاد خود را به کشورهای فقیر بدهند.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، گروهی از دانشمندان سراسر جهان نتایج پژوهش خود را که به تازگی در نشریه پزشکی لنست منتشر شده، اعلام کرده اند و براساس آن واکسن کووید-۱۹ آن قدر خوب عمل می کند که بیشتر مردم هنوز به دز تقویتی احتیاج ندارند.

نویسندگان این پژوهش معتقد هستند که هیچ یک از مطالعات، حاکی از پایین آمدن ایمنی بدن با گذشت زمان نیست. آن ها تاکید کردند که اگر دزهای تقویتی خیلی زودتر از موعد و به صورت بسیار گسترده ارائه شوند، ممکن است عوارض جانبی در پی داشته باشند

از آغاز بحران شیوع کرونا تا کنون، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۹۱۷ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۵ هزار نفر جان باخته ناشی از آن در جایگاه ششم جهان و رتبه سوم اروپا قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز