رفع مشکل تامین آب شرب روستا‌های کرمانشاه با حفر ۷۰ حلقه چاه

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۰:۲۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۱۳۵۱
رفع مشکل تامین آب شرب روستا‌های کرمانشاه با حفر ۷۰ حلقه چاه
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مشکل تامین آب شرب روستا‌های استان با حفر ۷۰ حلقه چاه بر طرف می‌شود.

به گزارش برنا؛ علیرضا کاکاوند ، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص مشکلات آبرسانی روستا‌های استان گفت: ما درسال رفع مشکل تامین آب شرب روستا‌های کرمانشاه با حفر ۷۰ حلقه چاهجاری با خشکسالی روبرو هستیم که طی پنجاه سال اخیر بی سابقه بوده و این مسئله تاثیر مستقیم بر آبدهی منابع تامین از جمله چشمه‌ها را داشته به گونه‌ای که باعث خشک شدن بسیاری از این منابع شده است.

او با اشاره به برنامه‌های شرکت آبفا در خصوص مقابله با بحران آب افزود: از جمله برنامه‌های این شرکت می‌توان به کف شکنی و لایروبی چاه ها، اجاره چاه از کشاورزان و لایروبی چشمه‌ها و قنوات در روستا‌ها اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین از حفر چاه جدید به عنوان برنامه بعدی شرکت آبفا در برخی مناطق نام برد و افزود: در حال حاضر ۵ دستگاه حفاری در سطح استان مشغول به کار هستند، که امیدواریم با حفر ۷۰ حلقه چاه مشکل آب شرب روستایی تا حدودی مرتفع و بتوان از این مرحله بحرانی به سلامت عبور کرد.

کاکاوند یادآور شد: متاسفانه هم اکنون در برخی از مناطق مجبور به آبرسانی به وسیله تانکر سیار هستیم و در حال حاضر به ۱۴۵ روستا با ۱۶ دستگاه تانکر آبرسانی می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز