توسط مدیرکل نظارت و هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت؛

تشریح فعالیت سمن‌های جوانان در مناطق سیل زده خوزستان

۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۰۹:۵۸:۵۵
کد خبر: ۸۳۶۲۰۲
تشریح فعالیت سمن‌های جوانان در مناطق سیل زده خوزستان
مدیرکل نظارت و هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به دستور وزیر ورزش و جوانان برای ارائه خدمات ورزشی فرهنگی و رفاهی به سیل زدگان ساکن اماکن ورزشی و اردوگاه‌ها، اقدامات سمن‌های جوانان این حوزه را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امید محدث، مدیرکل نظارت و هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه پیش از دستور وزیر ورزش و جوانان نیز تمام اماکن ورزشی در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفته بود، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان از نخستین روزهای آغاز سیل نیز به امداد و کمک رسانی مستمر به سیل زدگان گلستان، لرستان و خوزستان پرداختند.

محدث  با اشاره به شرایط خاص استان خوزستان در امداد رسانی به سیل زدگان نیز اظهار کرد: زنان و کودکان خوزستانی به دلیل ادامه پیدا کردن سیل در این منطقه و انتقال به کمپ‌های اسکان اضطراری در معرض فشار و آسیب‌های روحی قرار دارند. به دلیل همین حساسیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان و مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان نیز فعال شدند و به طور مستمر در کمپ‌های اسکان اضطراری آنها حضور یافته و مداخلات روانی و اجتماعی انجام می‌دهند.

مدیرکل نظارت و هماهنگی بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سفر اخیر خود به استان خوزستان نیز توضیح داد: با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه نیز برای کودکان خوزستانی اسباب‌بازی‌هایی تهیه و توزیع شد. همچنین سازمان‌های مردم نهاد جوانان به بحث اوقات فراغت افراد مستقر در کمپ‌ها نیز وارد شده‌اند، به طوری که بسیاری از این کمپ‌ها را به تلویزیون و ویدئوپروژکتور جهت پخش انیمیشن برای کودکان مجهز کرده‌اند.

محدث در ادامه به حضور پزشکان عضو سازمان‌های مردم نهاد جوانان در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: این پزشکان در مناطق مختلف حضور پیدا کردند و هماهنگ با هلال احمر به ارائه خدمات پزشکی به سیل زدگان می پردازند. این جوانان پیش از این نیز با سفر به مناطق محروم امکان معاینه و درمان رایگان افراد را فراهم می‌کردند.

وی در ادامه افزود: همچنین پیشنهاد دادیم تا اتوبوس فوق تخصصی وزارت بهداشت که قبلا به شکل چرخشی در کمپ‌ها حضور پیدا می‌کرد به شکل مستمر در آن ها و اماکن ورزشی مستقر شود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور جوانان با اشاره به توزیع ۶ هزار پرس غذا به شکل روزانه در منطقه خوزستان نیز توضیح داد: برای تامین غذای این منطقه سمن‌های استان کرمان فعال شده‌اند و دو موکب نیز به بحث تهیه غذا در اهواز و حمیدیه می‌پردازند و روزانه ۶ هزار غذا در این منطقه توزیع می‌کنند.

محدث با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد جوانان قبل، حین و بعد از بحران به فعالیت می پردازند، اظهار کرد: تمامی سازمانهای مردم نهاد جوانان با هماهنگی سایر نهادها از جمله ستاد مدیریت بحران و هلال احمر به فعالیت می‌پردازند و اتفاقا باعث نظم بخشی به فرایند امدادرسانی شده‌اند. برخلاف تصور برخی که حضور سازمان‌های مردم نهاد را عامل بی نظمی می‌دانند، در حال حاضر دستگاه‌های ذیربط ضمن مراجعه و ارتباط با سمن‌ها اقداماتشان را انجام داده و آنها را طرف مشورت قرار می‌دهند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز