رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبرداد:

کنترل ۶۳ درصدی دیابت در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۱۳:۲۸:۴۲
کد خبر: ۷۷۴۱۰۱
کنترل ۶۳ درصدی دیابت در محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان
دکتر شکراله سلمان‌زاده از کنترل بیش از 63 درصدی بیماری دیابت در محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد.

شکراله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار برنا در  آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: تعداد جمعیت روستایی بالای سی سال در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان برای طرح غربالگری دیابت 94 هزار و 302 نفر است.

وی گفت: تاکنون از این جمعیت بیش از سه هزار و 400 بیمار دیابتی شناسایی شدند و بیماریابی کارشناسان ما بالای 51 درصد بوده است.

سلمان زاده افزود: شیوع دیابت در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان نزدیک به چهار درصد بوده و 95 درصد افراد مبتلا به این بیماری توسط بهورزان دانشکده تحت مراقبت هستند و نزدیک به 83 درصد نیز توسط پزشک معاینه شده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: برنامه‌های هفته ملی دیابت با شعار دیابت و خانواده(The Family and Diabetes) 19 لغایت 25 آبان 97 دنبال می‌شوند.

وی با اشاره به اسامی روزهای هفته دیابت سال 97 بیان کرد: این روزها به ترتیب دیابت، رسانه و خانواده، دیابت، آموزش و خانواده، دیابت، تغذیه و خانواده، دیابت، سازمان‌های مردم‌نهاد و خانواده، دیابت، غربالگری و خانواده، دیابت، مشارکت‌های محلی و خانواده و دیابت، فعالیت بدنی و خانواده نامگذاری شده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به برنامه‌های در نظرگرفته شده برای این هفته در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره و خاطر نشان کرد: شکل‌گیری کمپین برای انجام خطر سنجی جمعیت 30 تا 70 ساله، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، برگزاری همایش ورزشی برای بیماران دیابتی از جمله این برنامه‌ها هستند.

سلمان زاده برگزاری کلاس آموزشی برای کارکنان بهداشتی و درمانی، انجام تست قند و چربی خون برای این کارمندان، انجام غربالگری و خطر سنجی در مراکز شهری و روستایی، نصب بنر و استند روزشمار هفته دیابت، درج شعار هفته دیابت در سربرگ نامه‌ها، انجام مصاحبه تلویزیونی با حضور متخصص داخلی و پخش پیام‌های رادیویی را از دیگر برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان در هفته دیابت برشمرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما