سیدجواد هاشمی: «تورنا۲»عشق پاک را به کودک می آموزد!

۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۱۴:۰۵:۲۷
کد خبر: ۸۸۸۱۹۶
سیدجواد هاشمی: «تورنا۲»عشق پاک را به کودک می آموزد!
نشست رسانه‌ای فیلم «تورنا2» به کارگردانی سیدجواد هاشی از فیلم های پرمخاطب جشنواره با حضور عوامل در سینما ساحل برگزار شد.
 

 

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،فیلم «تورنا2»از معدود فیلم های فانتزی و جذاب جشنواره تا روز سوم بود که البته در اکران با استقبال خوب کودکان و نوجوانان همراه شد.سیدجواد هاشمی (نویسنده، کارگردان و تهیه کننده)، جعفری گودرزی (منتقد)، امیررضا احمدی، نگار نافذ، راستین عزیزپور و محمد مهدی ایرانی (بازیگران) در این نشست حضور داشتند.

 سیدجواد هاشمی در ابتدای این نشست درباره عشق و عاشقی درشخصیت‌های فیلم گفت: ما با «سیندرلا» و «زیبای خفته» و «شرک» زندگی کردیم و در تمام این فیلم‌ها عشق جزیی از فیلم بوده است، من قصد دارم به کودکان عشق پاک را یاد بدهم کودک ما به آموزش نیاز دارد.

وی ادامه داد:بچه‌ها باید بدانند پدرشان عاشقانه زندگی را دوست دارد.بچه‌ها در بازی‌های خود خاله بازی می‌کنند و عروس و داماد می‌شوند و باید نشان دهیم که عشق پاک وجود دارد. من در تمام فیلم‌هایم این عشق را گذاشته‌ام و به آن هم اعتقاد دارم. ما پس از انقلاب عشق را کمتر آموزش داده‌ایم و بچه‌ها یاد نگرفتند عاشق باشند و عاشقانه زندگی کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد:امیدوارم کودکان فیلم را دوست داشته باشند و تلاش من و همکاران این است که به اندازه یک قطره از اقیانوس کاری انجام دهیم که بچه‌ها خوششان بیاید.

وی در ادامه گفت: ما یک دنیای تخیلی را ترسیم کردیم، تلاش‌مان برای این بود که فیلم سه مرحله داشته باشد، اول بچه‌ها آموزش ببیند، تفریح کنند و تربیت بشوند. دوم اینکه خانواده‌ها با کودکان در سینما برای تماشای فیلم حضور پیدا کنند و حتی به همین دلیل از ترانه‌های نوستالژیک استفاده کردیم و سوم اینکه ما می‌خواهیم بگوییم بچه‌ها جنگ را دوست ندارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: من این سبک از فیلمسازی سریالی و دنباله‌دار را دوست دارم و آن را باب خواهم کرد. این یک حسن است، مگر هری پاتر اینطور نبود؟ مگر بسیاری از فیلم‎های سینمای کودک و حتی بزرگ سال سریالی نبوده‌اند؟ من این نوع فیلمسازی را باب می کنم و همین حالا اعلام می‌کنم «شهر موش‌ها» فیلم بعدی من است که آن را هم در دو قسمت می‌سازم و اتفاقا قسمت دومش را اول اکران خواهم کرد.

کارگردان «تورنا2» درباره فضای هالیودی فیلم گفت: به نظر من کپی کردن در هنر اشکالی ندارد و من با افتخار می‌گویم هیچ اشکالی ندارد که آدم از فیلم‌های خوب الگوبرداری کند البته به شرطی که در آن زیاده‌روی نشود.

وی ادامه داد: ما در فانتزی مرزی نداریم، در ایران فیلم می‌سازیم و فیلم ما ایرانی است. همچنین مخاطب فیلم ما خانواده‌ها هستند و یکی از دلایل استفاده از موسیقی‌های نوستالژیک در این فیلم جذب خانواده‌ها هم هست، باید تماشاگر کار را دوست داشته باشد، به نظرم بهتر است مفاهیمی چون پست مدرن و مدرنیته را کنار بگذارید. تا چند وقت دیگر بچه‌ها آهنگ‌های این فیلم را نیز حفظ خواهند کرد و شما خواهید دید ترانه‌های «تورنا2» در فضای مجازی منتشر می‌شود.

این کارگردان در خصوص زیاد بودن شخصیت‌های فیلم افزود: من در این فیلم چهار نوجوان را وارد فضای داستان کردم و احساس کردم وجود یک دختر در فیلم الزامی است، من در فیلم 12، 13 شخصیت دارم. من خودم شلوغی را دوست دارم و همگی شخصیت‌ها داری شناسنامه و هویت در جریان فیلم هستند.

هاشمی تصریح کرد:ما نویسنده خوب در سینمای کودک نداریم و بعد از فیلم «اختاپوس» شش سال صبر کردم تا یک فیلم‌نامه بنویسند که نهایتا دیدم خودم خیلی بهتر از آن‌ها می نویسم. من نویسنده خوبی نیستم و خودم هم می دانم اما واقعا نویسنده خوبی نداریم.

هاشمی در مورد انتخاب بازیگران فیلم اظهار کرد: ما فراخوانی گذاشتیم و بچه‌هایی که از نظر شکل و ظاهر به شخصیت‌های داستان نزدیک بودند و استعداد داشتند و جنس بازی‌های متفاوتی را داشتند انتخاب کردیم.

کارگردان «تورنا2» در پاسخ به ترس کودکان از برخی صحنه‌هاگفت: من در همه فیلم‌هایم ترس را به فانتزی برای کودکان تبدیل کرده‌ام و به نظرم فیلم‌های شاخصی که در سینما ماندگار شدند از جمله «هری پاتر»، «شهر موش‌ها» و غیره به خاطر ترس‌هایی است که بچه‌ها از شخصیت‌های منفی این فیلم‎ها داشته‌اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز