مردم از سفر در تعطیلات مهرماه خودداری کنند

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۰:۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۸۷۵۵
مردم از سفر در تعطیلات مهرماه خودداری کنند
دکتر مسعود مردانی، متخصص عفونی و گرمسیری با هشدار نسبت به خطر آغاز فصل سرما و افزایش شیوع کووید 19 از تمامی هموطنان دعوت کرد تا با سفرهای پیش رو در تعطیلات مهرماه به افزایش موارد مبتلایان به کووید 19 کمک نکنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر مردانی در گفت و گو با برنامه «تهران کلینیک» رادیو تهران با تاکید بر اینکه فعلا موج سوم کرونا در پیش نیست، گفت: با آغاز فصل سرد پیش بینی می‌شود که در ماه‌های آینده افزایش موارد ابتلا را شاهد باشیم که امیدواریم با رعایت مردم این مساله کاهش یابد. در تعطیلات گذشته از طریق تمامی رسانه‌ها از مردم درخواست کردیم تا به سفر نروند زیرا که این سفرها باعث تشدید زنجیره انتقال و افزایش موارد ابتلا به کووید 19 و اشغال تخت‌های بیمارستان می‌شود. در حال حاضر شیب بسیار ملایم اما رو به افزایشی را به دلیل سفرهای تعطیلات گذشته داریم.

وی افزود: توصیه ما این است که مردم برخلاف تعطیلات گذشته که با سفرهای خود، روند موارد ابتلا را افزایش دادند، در تعطیلات مهرماه از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند. تا قبل از تعطیلات اخیر، روند رو به کاهش موارد مبتلا را شاهد بودیم اما تعطیلات مجددا آمار مبتلایان را افزایش داد. بسیاری از کشورها قوانین جدی برای سفرهای غیرضروری وضع کرده‌اند. کشور عراق هم با توجه به اهمیت سلامت مردم، اعلام کرده است که پذیرای زائرین در اربعین نخواهد بود. از همه مردم درخواست داریم که برای کنترل کرونا از سفر در تعطیلات خودداری کنند.

معلمان و خانواده‌ها نسبت به کرونا آگاه باشند

دکتر مردانی درخصوص بازگشایی مدارس با توجه به شیوع کووید نیز بیان کرد: تجارب بسیاری در زمینه بازگشایی مدارس در اروپای غربی وجود دارد. بسیاری از کشورها مثل کشور سنگاپور بعد از کنترل کرونا اقدام به بازگشایی مدارس کردند اما به دلیل شیوع مجددا نسبت به تعطیلی مدارس اقدام کردند. در شهر هامبورگ آلمان هم با توجه به شناسایی 39 مورد مبتلا در یکی از مدارس، واحد آموزشی را تعطیل و همه دانش‌آموزان برای جلوگیری از شیوع راهی قرنطینه کردند. زمانی که تصمیم به بازگشایی مدارس گرفتیم، از این مساله اطمینان خاطر داشتیم که تعامل مطلوبی بین عوامل مدارس و خانواده‌ها وجود دارد. کرونا نخستین تجربه برای همه از جمله معلمان مدرسه است. در حال حاضر نیز هم خانواده‌ها و هم عوامل مدارس باید نسبت به این مساله آگاهی داشته باشند که در صورت مشاهده هرگونه علایم در دانش‌آموزان سریعا نسبت به اطلاع به مدیران خود اقدام کنند. ضروری است که در مدارس سیستم نظارتی و پایش داشته باشیم که سریعا شناسایی موارد مبتلا را در دستور کار قرار دهیم.

نظر شما