عربستان بار دیگر تهدید به جنگ نفتی کرد

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۲۱:۳۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۲۳۴۱۵
عربستان بار دیگر تهدید به جنگ نفتی کرد
روزنامه "وال استریت ژورنال" چهارشنبه شب فاش کرد که عربستان دیگر اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را تهدید کرده است، اگر آنان درصدد جبران ناکامی خود برای عمل به تعهدات خود مبنی بر کاهش تولیدات اخیر این سازمان نباشند، بار دیگر جنگ نفتی به راه خواهد انداخت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از تارنمای این روزنامه، " عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی سعودی در هفته‌های گذشته از کشورهای "آنگولا" و "نیجریه" خواسته است که تعهدات مفصلی برای کاهش بیشتر تولید نفت ارائه دهند.

پیش از آن نیز تنش ها میان عربستان و روسیه پس از مخالفت مسکو با توافق "سازمان کشورهای صادر کننده نفت" (اوپک) در خصوص کاهش روزانه ۱.۵ میلیون بشکه نفت برای مبارزه با پیامدهای شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی بالاگرفت.

تهدید عربستان درحالی است که در جنگ چند ماه گذشته که میان این کشور و روسیه راه افتاد خسارت‌های شدیدی به اقتصاد تک محصولی سعودی وارد کرد و روابط عربستان و آمریکا را نیز به تنش کشید.

سعودی ۲۴ اردیبهشت ماه نیز از کشورهای نفتی عضو اوپک، مسکو و اوپک پلاس خواست تا به کاهش تولید توافق شده پایبند و حتی بیشتر از سطح توافق شده تولید خود را کاهش دهند.

دولت عربستان اعلام کرد با کاهش تولید برای حمایت از ثبات در بازارهای نفت پایبند خواهد بود.

در همین راستا،‌ امارات و کویت هم اعلام کردند که میزان کاهش تولید خود را از میزان توافق شده در اوپک نیز بیشتر کاهش خواهند داد.

همزمان با شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای جهانی برای نفت، قیمت جهانی نفت با سقوط بی‌سابقه‌ای در سال ۲۰۲۰ روبرو شد، سرانجام در آخرین نشست وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تصمیم گرفته شد تا این کشورها برای مقابله با کاهش بی‌سابقه قیمت جهانی نفت و بهبود اوضاع اقتصادی به میزان ۱۰ میلیون بشکه معادل ۲۳ درصد از تولیدات خود را کاهش دهند.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز